Snart är det noVVember - vet ni vad det betyder?

Startat av lingonfil, 16 Oktober 2013 kl. 23:30

Föregående ämne - Nästa ämne

lingonfil

Det är Vic Viper november.

Historien förtäljer att AFOL-legendaren Nnenn byggde dessa skepp i homage till ett skepp som är stjärnan i ett flertal spel som gått under samlingsnamnet Gradius.

Orginalskeppet har förekommit i lite olika utförande t ex:


fler bilder här
Men alltid med samma grundkoncept. Grundkonceptet är dubbla framskjutande "pontoner", central cockpit, bakre vingpar och en rejäl bakre stabilisator

Det hela har växt så att säga. Och varje Novvember så sammanställs alla Vic Vipers i en poster. Här kan du se tidigare års posters.

Det är hur som helst ett kul bygge att göra. Passa på att bygg en du med i novvember!

lingonfil


Roger Brickjet

Bra initiativ, lingonfil! Jag har missat det varje år hittills. Liksom Maktober och SHIPtember (eller det sista är kanske mest en dröm men i alla fall).

Utan för ämnet: Lite skumt hur Yahoo löst datumen för diskussionerna, efter första posten står "by nnenn 11 months ago", fattade inte riktigt vad jag läste först.

swestar

#3
Var med förra året med

NCS Vic Viper "LL-939"_002 by SweStar, on Flickr

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

42Hz

//Harri

lingonfil

Jag gjorde en. Inte helt nöjd med hur den blev på bild...


Min son gjorde två.


Illuwatar

Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se