Aktuella set som går ur produktion

Startat av BeardedNerd, 16 Oktober 2013 kl. 22:05

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

Hörde detta på NeoGAF:

"Hey guys, been a while since I've posted. Got a larger list of what LEGO is ending production of at the end of the year from a source who was at a recent management meeting in Billund. I'm sharing it since its not really secret news cause I checked with my local LEGO store management and they freely told me the same thing. Just cause it's ending production does not mean the sets will vanish at the same time. Just means no more will be manufactured.

ENDING PRODUCTION:

-Town Hall
-Fire Brigade
-All Monster Fighter Sets including Haunted House
-Galaxy Squad
-First wave of LoTR sets including surprisingly Tower of Orthanc (that news blew my mind)
-Sopwith Camel
-Tower Bridge
-Lone Ranger (I have been told its sold quite well cause there was a heavy demand for western themed sets so shitty movie did not matter)
-Castle Line (I should of asked if they meant Kingdoms Joust or the new line cause that's really recent. It would explain however why there has been no announcement of more sets.)

There were more most likely but I didn't get the full list and when I talked to them I was mainly asking about sets I was interested in."

Jag hörde något liknande från HB Adventure (om Lone Ranger och Galaxy Squad) så jag tror definitivt att det stämmer. Inte helt oväntat med alla nyheter som kommer under 2014 heller. Det blir ju The Movie, Star Wars, Simpsons, Mixels, Friends, Ninjago, troligen Chima och City plus nytt The Hobbit osv. Plus pirattemat jag hoppas på :D

Jag tror jag hoppar över Town Hall så det är inga problem för mig. Fire Brigade har jag redan, liksom allt ur LotR jag är intresserad av. Lite synd att Castle inte verkar få en fortsättning, men jag kan tänka mig att det och Galaxy Squad har gått bara hyfsat. Måste fundera på Sopwith Camel men jag har egentligen ingenstans att ha den.

Det här kan dock innebära att Orthanc blir eftertraktad längre fram. Det är ju bara Grima som är unik figur men det är tonvis med dekaler och sånt som inte kommer att gå att ersätta sen.

mechamike

Lone Ranger är redan ute ur produktion vad jag förstått, det som finns i hyllorna är det som finns. Lika dant med vissa set ut LOTR
?

Ozp

Är det inte lite konstigt att Town Hall går ur produktion redan? Fire Brigade kan jag förstå då den är äldst av de nuvarande. Men både Pet Shop och Grand Emporium är ju äldre än TH. Har den sålt sämre för att den är dyrare?

BeardedNerd

Troligen, och så hör jag sällan någon som är särskilt entusiastisk över den, till skillnad från FB, PS och (ibland) GE.

KizzE

Citat från: mechamike skrivet 16 Oktober 2013 kl. 22:20
Lone Ranger är redan ute ur produktion vad jag förstått, det som finns i hyllorna är det som finns. Lika dant med vissa set ut LOTR

Vilka ur LOTR? :O Har endast en :(

swestar

Slog till på ett Haunted House när jag läste detta sent igår.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

CityMan

Efter att ha läst detta så blev det en tidig julklapp.... 2st   ;D

42Hz

Haunted House och Sopwith säkrade här i alla fall. :)
//Harri

:::::::

Mirandir

Kan bekräfta att både Galaxy Squad och Lone Ranger redan är borttagna från sortimentet och har varit så ett tag. Alltså är det som nu finns på hyllorna det som finns kvar.

I LOTR så försvann Gandalf Arrives och Weathertop redan i somras. Och det känns helt inte förvånande om resten av första vågen utgår nu till årsskiftet.

Överlag så är känslan att man tömmer ur sortimentet för att produktionen skall kunna möta upp den förväntade efterfrågan på Ninjago. Enligt vad jag har hört så berodde förra årets stora brist på Friends på Ninjago.
Legobloggen: http://legobloggen.com

CityMan

Citat från: Jerry skrivet 19 Oktober 2013 kl. 18:56
10228 billigaste var?
Efter lite letande så var spelbutiken.se det billigaste jag kunde hitta 1448:- ....förutsatt att dom får in den i lager nästa vecka som dom har utlovat....

:::::::

Jo Spelbutiken är ju det första som kommer upp på Prisjakt. Tänkte om nån hade nån annan kanal.

CityMan

Verkar då inte finnas nå billigare, även om du letar utanför prisjakt.....billigaste på Bricklink i Europa ligger på ca 1 323:- ex. frakt från  Czech Republic, ny alltså. Men skriv gärna om du hittar någon svensk onlinebutik som har den i lager och kostar under 1500  :D

swestar

Citat från: CityMan skrivet 19 Oktober 2013 kl. 23:30
10228 billigaste var?
Efter lite letande så var spelbutiken.se det billigaste jag kunde hitta 1448:- ....förutsatt att dom får in den i lager nästa vecka som dom har utlovat....
Beställde också därifrån, fått bekräftelse att den har levererats ;D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

CityMan

Citat från: swestar skrivet 25 Oktober 2013 kl. 01:36
Citat från: CityMan skrivet 19 Oktober 2013 kl. 23:30
10228 billigaste var?
Beställde också därifrån, fått bekräftelse att den har levererats ;D

Härligt  ;D Till mig har dom skickat fakturan, dock ingen leveransbekräftelse...  :o