Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Bygga logotyper

Startat av MartinHjelm, 11 Oktober 2013 kl. 11:18

Föregående ämne - Nästa ämne

MartinHjelm

Den största förloraren är den som aldrig prövar.

Swe_mckvack

Jag gjorde en stor logga till jobbet och testade lite olika program men det slutade med att jag använde ett overhead"papper".
Jag la skärmen på skrivbordet och tog öppnade en bild av loggan. Ritade av konturerna och sen öppnade jag LDD och byggde efter linjerna.
Det var det lättaste sättet att testa olika skalor och sånt.

shiftaltcmd

De flesta visuella program hanterar någon form av stödlinjer.
Jag skulle göra ett rutmönster med stödlinjer där varje ruta motsvarar minsta byggnadsdelen. Funkar för alla mosaiker.
Har för mig att jag sett ett några olika appar för smartphone/läsplatta. Fota av det du vill avbilda och sen bara kör genom appen.

Swe_mckvack

Om du öppnar loggan i ett bildredigeringsprogram kan du ändra upplösning på bilden så att den matchar din tänkta studupplösning.

MartinHjelm

Det lät intressant. har oxå den tanken med ex. Photoshop och även göra ett rutnät 0.8x0.8 cm för att få exakt varje bit i rätt storlek och sen bygga den i LDD. Dvs räkna alla bitar.

Citat från: Swe_mckvack skrivet 11 Oktober 2013 kl. 13:07
Om du öppnar loggan i ett bildredigeringsprogram kan du ändra upplösning på bilden så att den matchar din tänkta studupplösning.
Den största förloraren är den som aldrig prövar.

J. Israelsson

Kanske överkurs men du kan även skapa en palett med legos färger som Photoshop sedan kan använda för att konvertera din bild på logotypen till närmsta legofärg...

/ji
LEGO Ideas: My Neighbour Totoro

lindyhep

Jag får inte upp bara en bild på din länk så jag är inte säker på att jag tolkar dig rätt men PictoBrick kan göra om en bild till pixelmosaik i lego. Pictobrick.de .