Bandvagnar med hög framkomlighet!

Startat av Tobbe Arnesson, 15 Februari 2010 kl. 11:31

Föregående ämne - Nästa ämne

LurkLurk

CJ

Citat från: tellblom skrivet 05 Februari 2011 kl. 09:15
Fick lite tid i natt att färdigställa chassit iallafall, så nu är det testkört och dess klätterförmåga är riktigt bra dock är hastigheten inte den bästa, något snabbare än 8043 men inte mycket. Får bygga om utväxlingen så den blir lite snabbare och blir lite svagare

/Martin

Var har du köpt delarna till larvbanden?

/CJ

tellblom

Dels samlat på bricklink sen var gummibitarna med i första årets LUGBULK

Tobbe Arnesson

Gummibitarna gick att köpa från svenska Lego Education/Dacta för något år sedan. Inte jättedyrt men inte heller billigt...
Blogg: Robotkampen

Illuwatar

Då dessa gummibitar är tillbaka i årets bulk, kanske man kan börja rycka lite i denna tråd igen... :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Nilsson.calle

Hej och hallå.

Råkade halka in här jag med.

Är intresserad om det finns fler bilder på chassiet.
Har inte byggt så länge med det nya moderna legot, byggde mer på 80-talet så jag är inte så hemma på alla nya technic-bitar.
Men det verkar som att det mesta går att beställa på bricklink bara man vet vad man behöver  ;).

tellblom

Är det något specifikt du vill ha bilder på? Jag kan ta några och lägga upp

Nilsson.calle

Det jag är intresserad av är väl främst konstruktionen i midjan och bandaggregatet så att jag får en bättre ide om hur jag ska få ihop grundkonstruktionen på ett vettigt sätt.

:D

mechamike

Hoppas du inte glömmer bort det här Tellblom,  jag har kört fast lite och skulle uppskatta lite mer bilder på grundkontruktionen jag med:
?

tellblom

Jag har den framför mig nu och en dålig mobilkamera.....

Bifogar några bilder, ni får tala om vad ni vill ha mera

Tobbe Arnesson

Just ja, jag hade ju lovat lite bilder. Sorry! :)

mechamike

Inte för sent ännu att briljera med din fototeknik Tobbe ;)
?

Tobbe Arnesson

Jag fotade av den lite igår under tågträffen, men jag kommer inte ihåg vad det var som vart klurigt när jag byggde?  ::)

Tobbe Arnesson

Just ja, använd inte den kardanknuten som jag har på bilderna, den hoppar isär stup-i-djävla-ett...