Bandvagnar med hög framkomlighet!

Startat av Tobbe Arnesson, 15 Februari 2010 kl. 11:31

Föregående ämne - Nästa ämne

tellblom

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 28 Februari 2013 kl. 12:41
Citat från: mechamike skrivet 27 Februari 2013 kl. 15:20
Bump, tänkte börja ta tag i det här projketet igen.. hur går det för er övriga?

Äsch, jag trodde någon till sist blivit klar. :D

Min har ju varit klar sedan länge :)

Tobbe Arnesson

Citat från: tellblom skrivet 28 Februari 2013 kl. 19:05Min har ju varit klar sedan länge :)

Sorry, det har jag missat! Såg ju en nästan färdig variant i Gbg, då när vi åkte spårvagn och gjorde Sverige.
Blogg: Robotkampen

tellblom

Det var lättare att hitta en bild ifrån byggandet istället för att hitta den i alla flyttlådor :)

Hoppas det klarnar något, annars får du fråga

Tobbe Arnesson

Den här bilden är också användbar (peka i bilden och se kommentarerna som dyker upp där): http://www.flickr.com/photos/28134808@N02/4070121768/in/set-72157623237088786/

Tobbe Arnesson

Jag har till sist börjat bygga ihop en kopia. Var säker att jag köpt alla konstiga bioniclebitar redan för tre år sedan, men gick bet att hitta 50904 Bionicle Visorak Torso, Liftarm 8 x 3 x 2.

Jaja, tänkte jag, och knappade iväg två Bricklinkordrar på några sådana från två olika svenska affärer med förhoppning att ha åtminstone någon av dem levererad innan helgen. Vore ju skoj att få ihop ett körbart chassi till Eskilstuna liksom.

Efter en del vidare reverseengineerande upptäckte jag att det även ska vara fyra stycken 44135 Bionicle Rahkshi Torso Lower Section, det hade jag helt missat. Jaja, bara att beställa igen då men från England då ingen svensk butik hade.

Fortsatte bygget och hittade en hel bunt 50904 Bionicle Visorak Torso, Liftarm 8 x 3 x 2.  ::)

Här är de ovanliga bitarna som behövs om man vill kopiera urpsrungschassiet:

1 x 50904 Bionicle Visorak Torso, Liftarm 8 x 3 x 2
2 x 44136 Bionicle Rahkshi Chest Section
4 x 44135 Bionicle Rahkshi Torso Lower Section

Resten är hyggligt vanliga moderna technicbitar, med reservation för att jag inte byggt ihop det än.  8)

Englandsordern är skickad, men jag hyser inga förhoppningar att få dem på fredag. Jaja, har jag väntat tre år med byggstart står jag väl ut att vänta en vecka till...

mechamike

Stort tack Tobbe, nu behöver jag bara hitta en butik som kan sälja hela bionicle klabbet till mig..
(en annan order är redan på väg med lita andra delar)
?

Aro

Ingen som är sugen på att göra en digital byggbeskrivning med lista över alla delar?
Den var kul att se och det lär väl bli någon sådan i framtiden...såg trevlig ut.
Min säljtråd nu inför Julen:http://www.swebrick.se/index.php?topic=7759.0

Tobbe Arnesson

Jag fick faktiskt englandsordern i tid så de som var i Eskilstuna idag fick åtminstone se ett chassi. Några fick även se det köra runt (semilyckat, måste trimma in lite detaljer).

Det gick rätt bra att reverese-engineera bilderna jag länkat några gånger, men jag ska ta några bättre bilder på kluriga delar. Fullständig bitlista och instruktion kommer jag däremot inte göra, orkar inte hålla på med sådant och lite kan man gott klura själv.  :P

shiftaltcmd

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 17 Mars 2013 kl. 02:20
Jag fick faktiskt englandsordern i tid så de som var i Eskilstuna idag fick åtminstone se ett chassi. Några fick även se det köra runt (semilyckat, måste trimma in lite detaljer).

Det gick rätt bra att reverese-engineera bilderna jag länkat några gånger, men jag ska ta några bättre bilder på kluriga delar. Fullständig bitlista och instruktion kommer jag däremot inte göra, orkar inte hålla på med sådant och lite kan man gott klura själv.  :P

:)

mechamike

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 17 Mars 2013 kl. 02:20

Jo lite får man klura.. nu har jag dragit iväg 2 ordrar till till på bitar jag inte hade i lådan...
tyvärr väntar jag på bitar i lugbulken så det lär väl dröja ett tag (även om Lugbulken börjat skickas ut till vissa Lug:ar (USA)
?

Tobbe Arnesson

Vad är det du behöver? Jag har kanske att låna ut till bulken är utdelad, om du nu värmt upp järnet.

mechamike

Väntar på 64178

Technic, Liftarm 5 x 11 Open Center Frame Thick

Du får gärna fota ditt bygge lite  Tobbe så slipper jag lite reverserad ingengörskonst..
(jag känner att tiden rinner iväg från mig)
?

Tobbe Arnesson

Jag har tydligen nio stycken 64178 så jag bör kunna skicka ett par till dig så länge, PM:a adress. Ska även svinga lite kamera på det jag har (rullande chassie men det hackar en del när styrklackarna i banden fastnar till).