Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Omlastningsstation

Startat av pehter aka ibbe, 08 Oktober 2013 kl. 22:09

Föregående ämne - Nästa ämne

pehter aka ibbe

På en omlastningsstation lite utanför var alla vettiga personer färdas. Alla längtar efter när Monorail:en byggs ut men det ser ut att dröja, alla förändringar som leder till modrnisering verkar dröja.

Transportskeppet har landat.

Space station by pehter aka ibbe, on Flickr

Inga moderna svävare utan alla marktransporter görs med två midjestyrda hjulfordon.

Givetvis går wiren av när sista containern ska lastas. Lastkranen var omodern för länge sedan, usel räckvidd och det går knappt att snurra ett varv utan att den fastnar.

Allting går att fixa och nu är transporten redo att lyfta igen.

Har lite svaga planer på att modernisera stationen och skapa en Monorail omlastningsstation men behöver fixa ett monorail set först  8)
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

NIN777

Härligt med lite variationer på Classic Space.

Silence101

Snyggt. Gillar dessa byggen där gammalt "moderniseras" lite. Det är ju detta Lego går ut på. Att hela tiden kunna förändra.
Gillar att det händer nåt på bilderna också.  :)
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

shutter

Underbar historia också. Liv åt bygget!

mechamike

Trevligt med Classic space.. jag tror dock inte på teorin om att vajern till kranen gick sönder för att den var gammal och sliten.

Jag anar något större än så.

Man kan tydligt se att en av dem som hjälper till att lasta har visiret på hjälmen uppfällt. Detta kan bara tyda på att han är en alien i minfigföklädnad för ingen minfig kan andas i rymdens vakum! Det är han alien som sågat i vajern i hopp om att omlastingsstationen ska helt dömmas ut och stängas efter en olycka.
En ev Monorail utbyggnad skulle nämligen gå rätt över hans stams äggläggningsplats i mångruset..

?

pehter aka ibbe

Mm, det har jag inte tänkt på.
Det tål att undersökas, det har inte synts till några aliens men det behöver inte betyda något  ;D
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

stegu

Mina Classic Space minifigs har inget visir alls. Är de aliens alltså? Det kan förklara varför de har så konstiga åsikter om vilka färger som är snygga ihop, och hur de kan stå ut med att titta ut genom knallgula fönster hela tiden.