[Moc] W427 Hard Tail Bobber a.k.a Widowmaker

Startat av Jonsson, 03 Oktober 2013 kl. 15:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Jonsson


Hejsan, var ett tag sedan jag postade här men nu kommer i alla fall något.

Har efter ca 10 månaders byggande av och till äntligen lyckats färdigställa min Bobber. Det har blivit ett kostsamt bygge då de innehåller en hel del svarta delar som är ovanliga och såklart rätt dyra att få tag på - men vill man ha det snyggt så...får man öppna plånboken :P

Här kommer bilderna.















Lite info om bygget:

CitatA beefy air/liquid cooled V4 2700cc engine. [fake]
Horizontally mounted radiator
Bandaged exhaust for some increased perfomance but mainly for the looks.
Shaft drive almost integrated with the lines of the frame.
Double front disc brakes with brake lines.
Old fashioned oil tank that houses battery and electronics.
Bar end indicators.

Ja, tror det var allt för denna gång!

Hoppas ni gillar den. :)

/Jonsson



mechamike

Ohhhh. shiny!  Mycket stilrent !! Vilka bitar är det i svart som var ovaliga och dyra (för mig som inte är så Technic bevandrad)?
?

Silence101

Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

lindyhep

Tjuuusigt!
Riktigt snygga bilder dessutom. Står den på en glasyta?

Dessutom ser den nästan liten och nätt ut men den måste vara betydligt större än min första uppfattning av den ju.

Odidoma


Jonsson

Citat från: mechamike skrivet 03 Oktober 2013 kl. 16:00
Ohhhh. shiny!  Mycket stilrent !! Vilka bitar är det i svart som var ovaliga och dyra (för mig som inte är så Technic bevandrad)?

Tack så hemskt mycket! :) De lite mer ovanliga bitarna är:








Den dyraste är 1/2 bush som endast finns i ett enda set: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=7019-1
och då 2st, ja eller 3 om du hade tur och fick en extra.. :)
De brukar ligga på dryga 12kr/st om du vill kunna handla 5 eller fler från samma säljare...
Minns jag rätt sitter de ca 16-17st på bygget...



Citat från: lindyhep skrivet 03 Oktober 2013 kl. 16:47
Tjuuusigt!
Riktigt snygga bilder dessutom. Står den på en glasyta?

Dessutom ser den nästan liten och nätt ut men den måste vara betydligt större än min första uppfattning av den ju.


Tack så mycket! japp den står på en glasyta - vår servis/porslinsbänk i matrummet fick ge lite plats för fotosessionen..:)

Jo den är ganska stor..:)

AndersI

Riktigt snyggt byggt! ("Bra klossat" känns inte som det stämmer på ett bygge nästan helt utan klossar). Jag avundas dem som faktiskt kan skapa eget (och snyggt!) av Technic.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Länken

Väldigt snyggt bygge!
Motorn är en riktigt höjdare.


o0ger

Väldigt läckert bygge! Ser mycket naturtroget ut. Och jättesnygga foton!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

minus



Record

Snyggt byggt, gillar hur du har fått till helheten, bra detaljer som skivbromsen, och ett bra sätt att använda döskallarna på.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Roylex

Superläcker  :)
2700cc-stelben-widowmaker, jag förstår att dom hör ihop.