Harry Potter - kommer i oktober

Startat av Etzel, 14 Februari 2010 kl. 19:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Etzel

Bilder från New York Toy Fair 2010:


4738 Hagrid's Hut $39.99


4841 Hogwart's Express $79.99


4842 Hogwart's Castle $129.99






4737 Quidditch Lesson $19.99




4736 Freeing Dobby $10.99


4840 The Burrow $59.99


Kommer i oktober som sagt, förhoppningsvis har man sparat ihop lite pengar tills dess  ;D

robban

Haha.. en brun trolkarlshatt äntligen..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Ferdik

Bilen på Hogwart's Express-kartongen har lite udda färger  :)

Dennimator

Ooh! Kommer definitivt köpa alla dessa! Priserna är ungefär vad jag hade väntat mig (lite över 1;- per bit) för alla, utom 4738 Hagrid´s Hut, som är billigare än väntat. ;)
Ser ut som att vi får en ny uggla också... :)

Etzel

Massa närbilder på fbtb's Flickr: klick

:o Bästa minifigen i år!  ;D

Pekblom

Harry Potter LEGO intresserar mig inte så mycke men ett tåg är ett tåg så det måste man ha, med minst tre vagnar.. får sälja loken och bilarna på tradera för att få några krispiga vagnar antar jag. Dyr hobby... suck.. jag behöver nog vård..  ;)

Dennimator

Citat från: Pekblom skrivet 14 Februari 2010 kl. 22:59
Harry Potter LEGO intresserar mig inte så mycke men ett tåg är ett tåg så det måste man ha, med minst tre vagnar.. får sälja loken och bilarna på tradera för att få några krispiga vagnar antar jag. Dyr hobby... suck.. jag behöver nog vård..  ;)
Nae, den vagnen ser inte ut at kunna kosta mer än 100 spänn om du köper bitarna från BrickLink. Det är nog billigare... ;)

Pekblom

Citat från: Dennimator skrivet 14 Februari 2010 kl. 23:06
Citat från: Pekblom skrivet 14 Februari 2010 kl. 22:59
Harry Potter LEGO intresserar mig inte så mycke men ett tåg är ett tåg så det måste man ha, med minst tre vagnar.. får sälja loken och bilarna på tradera för att få några krispiga vagnar antar jag. Dyr hobby... suck.. jag behöver nog vård..  ;)
Nae, den vagnen ser inte ut at kunna kosta mer än 100 spänn om du köper bitarna från BrickLink. Det är nog billigare... ;)
Så är det men jag vill ha dem krispiga alltså hela tågsättet i samma skick på bitarna och med beskrivningen till varje vagn (om jag har råd vilket jag inte alltid har).. nörd.. jo jag vet...



sweMezza

I HP2010-tråden på Eurobricks kom det upp lite större bilder på setten idag:
http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=37045&st=705&p=737604&#entry737604

Personligen har jag inte varit jättesugen men ursäkten blir då istället frugan och ungarna ;)

Anna

Nu har jag bara sett några av filmerna, men finns det inte några andra teman än "Hagrids Hut", Slottet, Tåget och spelplanen? Blir lite trist i längden, med den 3:e (?) upplagan av samma saker.

/Anna

Mirandir

Citat från: Anna skrivet 19 Maj 2010 kl. 16:06
Nu har jag bara sett några av filmerna, men finns det inte några andra teman än "Hagrids Hut", Slottet, Tåget och spelplanen? Blir lite trist i längden, med den 3:e (?) upplagan av samma saker.

/Anna

Förmodligen därför som omgångens mest spännande set verkar vara the Burrow.

Personligen skulle jag gärena se ministeriet (eller vad tusandet nu heter) eller den där marknaden. Och lite sånt.
Legobloggen: http://legobloggen.com

mechamike

The Burrow lär bli ett givet köp.. användbara minifigs och dark tan.. :)

De andra set:en har man "set" innan..

Är väl inte helt lätt att hitta på bra set till HP, filmerna utspelar ju sig i stort sett på samma ställe hela tiden.
 

?

Måns.S

Att lill-syrran är Harry Potter-tokig är kanske ingen nackdel, i sådana här sammanhang :) :). Hon kanske kan få en fin julklapp av mig(.....) :) :)