AFOL vs AFOL 2013: VINNARE!

Startat av Skafte, 30 September 2013 kl. 14:42

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Som ni säkert har sett är omröstningen i finalomgången avslutad, och det blev VILLA MIDGÅRD som med drygt 60% av rösterna tog hem segern över Stora Karlsö Fyr.

Tävlingsledningen - förra årets vinnare Skrytsson och jag själv - har också utsett vinnaren av NPU-priset, dvs den som på ett innovativt sätt nyttjat en bit på ett annat sätt än den är avsedd. Detta blev 3736 , använd i Stora Karlsö Fyr som räcke uppe på fyren. Vi tyckte också om Villa Midgårds 3743 som trappa!

Och därmed är det också dags att tillkännage vem som står bakom alla bidrag:

Första pris till

Villa Midgård av o0ger!

Andra plats och juryns NPU-pris till

Stora Karlsö Fyr av Etzel!

Delad tredje plats:

Ericsson Globe Arena av Anders67 och

Siggebohyttans Bergsmansgård bagar- och drängstugan av Svartkrut.

Tre bidrag på femte plats:

Fiskarstugor från Smögen av ozp,

Hörja Kyrka av Shutter och

Liljehornska huset av Muede

Sist hamnar det på grund av icke tillverkade bitar diskvalificerade

Örebro Slott av Valrukh. Det var värt ett bättre öde!

Vi gratulerar vinnarna och ser redan nu fram emot nästa sommars AFOL vs AFOL-tävling och hoppas att o0ger får fram en spännade utmaning till oss då!

Prisutdelning kommer ske på träffen i Norrköping!

o0ger

Jaaa!!!!! Jag vann!!  :D

Jättekul! Tack till Skafte och Skrytsson för en rolig tävling som passade mig perfekt! Tur för mig att även digitala bidrag var tillåtna. Det har varit så spännande att följa delfinalerna. Så många bra bidrag.

Tack till alla som röstade och tack till er som deltog i tävlingen. Bra jobbat allihop!

Grattis till tvåan Etzel som är en värdig vinnare av NPU-priset. Så snygg lösning för räcke och hållare till kikaren(?)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Roger Brickjet

Grattis o0ger och Etzel! Och alla andra som fick in sina snygga bidrag. Bra jobbat allihop!

Sollan

mechamike

Stort Grattis till två värdiga vinnare!
Mycket fina bidrag både digitala och i bitar.. Kan man hoppas att få se några av biragen i Norrköping?

Ska bli kul att se vad o0ger bestämmer för tema till nästa sommars AFOL vs AFOL..
?

Anders67

Grattis o0ger, mycket snyggt bygge!

shutter

Grattis till alla!
Det har varit en rolig tävling med många moment. Vad skall jag bygga? Bilder på originalet? Vilken skala? Vilka bitar i vilka färger? Byggtekniska lösningar och presentation (text & bild) samt röstningsförfarandet.
Kul och inspirerande helt enkelt ;D

Svartkrut

Grattis o0ger och Etzel! Mycket snygga byggen och väldigt kreativa lösningar med bitarna. Tack för en jättekul tävling! Första gången jag byggde något i mindre skala. Jätteroligt att prova nya sätt att bygga på.  :D

mordatre

Grattis till fina byggen. Gjorde själv ett försök att få ihop något men lade snabbt ner. Det är helt enkelt inte min skala.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Tie Fighter

Majkel

Grattis alla ! Grymt snygga byggen i en skala som jag själv uppskattar att se på, men inte alls klarar av att bygga i.

jalex

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Etzel

Najs, NPU-pris minsann! Tackar så mycket!

Grattis o0ger till vinsten, mycket välförtjänt med ett så detaljrikt bygge på begränsad yta.

Citat från: o0ger skrivet 30 September 2013 kl. 15:14
Grattis till tvåan Etzel som är en värdig vinnare av NPU-priset. Så snygg lösning för räcke och hållare till kikaren(?)
Tack tack, det ska vara någon form av vindmätare/väderstation. :)

Anders67

AndersI

Verkligen Grattis! till alla som byggde något, och speciellt till segraren!
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD