Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Mina VW Camper mods

Startat av Superkalle, 29 September 2013 kl. 22:56

Föregående ämne - Nästa ämne

Superkalle

Det körs en tävling över på EB just nu där man skall modda en sådan där liten CREATOR VW Camper. Man får ha med hur många variationer man vill, så jag gick loss totalt.  :D
Här mina bidrag:


Orginalet:


Lätt moddad med annan front och andra hjulhus bak. Så här hade jag gärna sett att orginalet var istället. Samma antal bitar och lika lektålig.


Sänkt tält


Den vita


Skåpbild


Pick-up


Kort


Lång


Racer


Dakar


Monster Truck


Retro

Illuwatar

Härliga variationer :) Går tydligen att göra mycket av en gammal WW-buss...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Nextuz

haha.. yeah... retro :D

Jag gilla din version mycke bättre må jag säga =)

Stigge72

Många fina varianter du lyckats få till :)

Roylex

Dom är fina allihopa  :) men minst fin är originalet.

mechamike

Snyggt klossat.. den vita måste vara den som den vita Boba Fett kör eller? Visste inte att det fanns vita hjul..
Tycker du har pimpat alla bra utan att dra iväg, du har hållt dig trogen originalet.
Synd att du står utan tävlan på EB.
?

Selander

Kreativt !
Din lätt moddade med riktig "nos"  och stötfångare är verkligen MYCKET bättre än originalet.
Så skulle den givetvis ha sett ut !

woodface68

En dum fråga kanske, men hur fixade du fronten?

Jesperallen

Citat från: Selander skrivet 01 Oktober 2013 kl. 09:58
Kreativt !
Din lätt moddade med riktig "nos"  och stötfångare är verkligen MYCKET bättre än originalet.
Så skulle den givetvis ha sett ut !

Kan bara hålla med, det är så mycket bättre och på ett så enkelt sätt att det borde varit så i den officiella versionen. Den officiella ser risig ut i fronten i jämförelse.

o0ger

Din förändring ser mycket bättre ut. Kul idé med olika varianter!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Selander

#10
Citat från: woodface68 skrivet 01 Oktober 2013 kl. 11:10
En dum fråga kanske, men hur fixade du fronten?

Ta bort bracket 93274 och 3794 på var sida och röd brick 1x4.
Ersätt med 87087 på var sida, och ytterligare två 87087 i mitten men som står på en extra plate 1x2 för att ge rätt höjd.
Lysena sitter direkt i 87087:orna och front tilen 2x2 i de två 87087 i mitten.
Tror jag....

Superkalle

Citat från: Selander skrivet 01 Oktober 2013 kl. 11:25
Citat från: woodface68 skrivet 01 Oktober 2013 kl. 11:10
En dum fråga kanske, men hur fixade du fronten?

Ta bort bracket 93274 och 3794 på var sida och röd brick 1x4.
Ersätt med 87087 på var sida, och ytterligare två 87087 i mitten men som står på en extra plate 1x2 för att ge rätt höjd.
Lysena sitter direkt i 87087:orna och front tilen 2x2 i de två 87087 i mitten.
Tror jag....
Exakt  :)

woodface68

Citat från: Superkalle skrivet 01 Oktober 2013 kl. 12:48
Citat från: Selander skrivet 01 Oktober 2013 kl. 11:25
Citat från: woodface68 skrivet 01 Oktober 2013 kl. 11:10
En dum fråga kanske, men hur fixade du fronten?

Ta bort bracket 93274 och 3794 på var sida och röd brick 1x4.
Ersätt med 87087 på var sida, och ytterligare två 87087 i mitten men som står på en extra plate 1x2 för att ge rätt höjd.
Lysena sitter direkt i 87087:orna och front tilen 2x2 i de två 87087 i mitten.
Tror jag....
Exakt  :)
Tack, glömde även att säga att de övriga modellerna var coola.

Ras 74

Såg dina modeller för ett tag sedan, men har inte hunnit skriva något.
Tycker det är kul att du gjort ett flertal versioner där man fortfarande känner igen originalet.
Har sett en del andra bidrag där man inte längre ser någon som helst likhet.

Bra klossat!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Lundgren

Haha skitkul! Dessa skapelser måste jag visa för en bekant som har flera st VW bussar å pickisar (dem är dock i skala 1:1) ;)