Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Ninjago 2014

Startat av mechamike, 26 September 2013 kl. 10:00

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Ninjago är tillbaka 2014.. och nu är man framme vid Legos första idé: Ninjor och fordon i framtidsmiljö
som man berättade om vid Swebricks besök i Billund..

Grogal har släppt lite bilder.. Kommer en del nya hår/huvudbonader som ser riktigt kul ut för oss som gillar Sci-Fi Apocalyps.

?

Teabox

Mer info och bilder på Eurobricks.

Äntligen en hårbit till Kai och Lloyd  :)

Intressant att Zane som minifig lyser med sin frånvaro. Det går att se honom på baksidan av Overborg Attack boxen och där ser han skadad ut. Iom att han också är en robot så tycker jag det kommer bli spännande att få se vilken roll han kommer få i nästkommande TV-serien och hur han utvecklas.

Illuwatar

Intressant - framförallt för nya delar till minifigs... ser ut som ny rustning/axelskydd på "roboten" i första setet.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Teabox

Brixit har bilder på alla seten. Bästa draken hittills. Hatat de tidigare för att de inte haft "brick built" huvud.

http://shop.brixit.se/nytt-ninjago-2014/

Ser en bit jag inte känner igen på den här bilden. Titta på den översta mörka killen. Hans farkost har en konstig bit på vingarna. Något som vid första anblicken ser ut som en 1x4 plate, men när man tittar närmre ser man att den är mer än så :)

Wineyard

Är det bara önsketänkande från min sida, eller verkar den nya scarf-biten kunna kombineras med 98128?

Larry Lars

Citat från: Teabox skrivet 10 Oktober 2013 kl. 09:54
Ser en bit jag inte känner igen på den här bilden. Titta på den översta mörka killen. Hans farkost har en konstig bit på vingarna. Något som vid första anblicken ser ut som en 1x4 plate, men när man tittar närmre ser man att den är mer än så :)

Jodå. En ny bit måste det vara. Lite svårt att klura ut hur den är beskaffad dock. Min gissning är att den ser ut som ett "A" där "tak" och "mellanliggare" är något förstärkta tunna släta mellan två, helt eller delvis, beknoppade plates 1x4.

Den går även att skönja på bilder av andra set. Undersidan syns på bilens vapenhållare i och översidan syns bland drakvingarna i . Det senare ser ut att innehålla åtminstone åtta stycken av dessa "A-plates".
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Eigenbrötler

Vad är det för bit som ser ut som ett galler vid "luftintagen" på kai fighter?
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Myko

Ser ut som klistermärken.

Larry Lars

Citat från: Eigenbrötler skrivet 23 Oktober 2013 kl. 12:56
Vad är det för bit som ser ut som ett galler vid "luftintagen" på kai fighter?

Citat från: Myko skrivet 23 Oktober 2013 kl. 12:58
Ser ut som klistermärken.

Här är en bild som tydligare visar att det är en fönsterkarm och ett klistermärke på en slät yta innanför.

Eigenbrötler

ahaaa, det såg inte ut så på mobilen, nu sitter jag vid datorn och ser ett tydligt klistermärke  ::)
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Larry Lars

Citat från: Teabox skrivet 10 Oktober 2013 kl. 09:54

Återvänder till den nya biten som nämnts tidigare. Efter att ha studerat bilderna noga och funderat lite mer har jag kommit fram till att min bästa gissning skulle vara följande:

Tänk er gångjärnet 2429 fast med en fyra knoppars plate i varje ände istället för bara två. Lås nu vinkeln till 45 grader och tänk bort den runda led-delen. Biten har en tunn tvärslå med en förstärkning inåt vinkeln till. I själva vinkeln är det sedan samma tunna gods på en sorts "simhud" mellan de båda 1x4-plattorna. De båda platt-delarna har 4 knoppar var medan tvärslån är slät på ovansidan.

Med åtta bitar får du ett helt varv och kan lägga en stjärna med åtta ekrar om 2x4 knoppar vardera.

Ett välkommet tillskott om än något oväntat. Som jag ser det kan den lösa problemet med fula kantglipor från wedge-plates så fort det blandas in vinklade ytor.

Teabox

Citat från: Larry Lars skrivet 24 Oktober 2013 kl. 08:46
Med åtta bitar får du ett helt varv och kan lägga en stjärna med åtta ekrar om 2x4 knoppar vardera.

Mina förhoppningar också. Något som kan användas för att förstärka "runda" byggen.

ByggareDan

På Webhallens hemsida verkar det som dom släpps 11 dec. finns även priser där.

/ByggareDan

o0ger

Den svarta mechen verkar ha 4 st svarta 98834 på fötterna. Trevlig bit som äntligen kommer i en ny färg.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

MicroByggare

Roboten har en byggteknik som jag bara sett vid o0gers byggteknik innan.
(Friends handtagen och laser svärd skaft runt coles huvud.)