[MOC] ED-209 i ny skepnad - Mitt Bidrag till tävling på BrickNerd.com

Startat av Larry Lars, 21 September 2013 kl. 23:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

Efter någon veckas byggande har jag nu lämnat in mitt bidrag till tävlingen på BrickNerd.com och kan berätta om projektet och visa bilder.






Tävlingen går ut på att göra något roligt med bloggens symbol och efter en del funderande insåg jag att detta var ett utmärkt tillfälle att ge sig på ED-209 från "RoboCop".
Tidernas bästa filmrobot.

Ett riktigt roligt projekt som min vana trogen avslutades med några dagars arbete med att få honom att inte tippa över. Ironiskt med tanke på robotens öde i filmen. :)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Anders67

Riktigt cool mech, skulle nog kalla den en högoddsare i tävlingen!

Larry Lars

Citat från: Anders67 skrivet 22 September 2013 kl. 00:32
Riktigt cool mech, skulle nog kalla den en högoddsare i tävlingen!

Roligt att du gillar den, men det där andra var inte snällt sagt. :-\ (Som vuxen legobyggare brukar jag försöka undvika sportmetaforerna.)  ;)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Anders67

Citat från: Larry Lars skrivet 22 September 2013 kl. 00:40
Citat från: Anders67 skrivet 22 September 2013 kl. 00:32
Riktigt cool mech, skulle nog kalla den en högoddsare i tävlingen!

Roligt att du gillar den, men det där andra var inte snällt sagt. :-\ (Som vuxen legobyggare brukar jag försöka undvika sportmetaforerna.)  ;)

...just det hög odds betyder låg chans - eller.... nu blev jag tveksam vad jag skrev  - jag menar givetvis att det är ett riktigt bra bidrag!

Joge

Tidernas bästa filmrobot måste nog ändå vara C-3PO, med sina sköna kommentarer, men det går naturligtvis att diskutera :) Riktigt snyggt bidrag förresten :D

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

o0ger

Den är verkligen riktigt snygg. Kul idé och väl genomfört.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Superkalle

Som vanligt ett ultraskarpt bygge!!

Tumme upp från mig. (...saknar tumme-upp smiley  :-\ )




lindyhep

OT: Superkalle, självklart har du rätt. Jag hade inte använt andra om jag inte tyckte de saknades här.  Tycker dessutom att just den är en bra tumme-upp-gubbe.

Och så passade den ju till bygget också. Såklart.

Larry Lars

Tack för alla uppskattande kommentarer. Detta var ett riktigt roligt tävlingsbygge, och min favorit-typ av tävling i och med att det handlar om fria associationer med en given utgångspunkt.

Det vore roligt om fler Swebrickare antog utmaningen, men ni kanske är på gång. 30:e september är sista dagen, men än hinner man ju skjuta från höften med en klurig och innovativ idé. :)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Stigge72

Snygg mech! Jag har inte hunnit titta på exakt vad som gäller för regler, och hinner nog inte iaf, med allt annat som händer just nu... :/

Larry Lars

Tack igen. Roligt att så många gillar denna MOC. Nu finns det även närbilder på några detaljer.


Kolla gärna in mina byggen på Flickr!