Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

MOC Detektiverna

Startat av Dreadcore, 11 Februari 2010 kl. 22:13

Föregående ämne - Nästa ämne

Dreadcore

Har du någon gång hittat en ashäftig MOC på Brickshelf, MOC-pages eller Flikr, och sen när du vill se den igen så har du glömt vad den heter och/eller glömt bokmärka? Eller har alla dina bokmärkta MOCs försvunnit i en webbläsarkrasch?

Tanken med denna tråden är att man lämnar in en beskrivning på hur MOC:en i fråga ser ut, eller vad den heter, och förhoppningsvis finns det någon som känner igen den du söker och kan hjälpa dig hitta den :) Fick idéen från tråden "MOD Detectives" på The Elder Scrolls Nexus Forum och tänkte att det kanske kan hjälpa någon.

Dreadcore

Inleder tråden själv med en anmälan. Hittade för ett tag sedan jättestor WIP MOC i Neo Classic Space tema. Byggaren var en tjej tror jag, och hon verkade vara en känd byggare. Bygget i sig var tänkt att bli ett stort "moderskepp" antar jag. Är rätt så säker på att jag hittade det via Legobloggen, men har skummat igenom alla sidor och kan verkligen inte hitta den igen.

Nån som vet vilken MOC jag menar och kan hjälpa mig? Bloggägaren kanske? :)

EDIT: 2010-02-12
Hittad av Mirandir [CASE CLOSED]

Mirandir

The blue beast av Molly Friedrich? Är den enda SHIP i NEO Classic Space som jag kan komma på som byggs av en tjej. Minns inte om jag tagit upp den i bloggen dock...
Legobloggen: http://legobloggen.com

Tobbe Arnesson

Massivt!

Riktigt snygga luftslussar/dörrar också! Jag måste nog skaffa lite sådana där skärmar. :D
Blogg: Robotkampen

SuperMario

Vilket skepp!!! :o :o :o

Men, hon har tydligen lagt ner projektet och sålt LEGO:t... :( :(
Tyvärr.

Dreadcore

Citat från: Mirandir skrivet 12 Februari 2010 kl. 01:30
The blue beast av Molly Friedrich? Är den enda SHIP i NEO Classic Space som jag kan komma på som byggs av en tjej. Minns inte om jag tagit upp den i bloggen dock...

TACK! :D Precis den jag letade efter, konstigt att jag inte hittade nått när jag googlade blue beast igår :P

Tobbe: Jo, dörrarna är helt klart i en klass för sig! Kan inte klura ut vilken sorts fästen hon använder för att få dem att passa prefekt i dörrhålen bara.

Mario: Jo, det är väldigt trist faktiskt :( Hade mer än gärna sett det färdiga resultatet...

Tommy_la

Uj! Vilket gigantoprojekt!  Synd att det aldrig blev färdigt.
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la