Tips på hur man kan sprida sitt Cuusoo-projekt?

Startat av jalex, 04 September 2013 kl. 13:42

Föregående ämne - Nästa ämne

jalex

Jag undrar om ni har några tips på hur man bäst kan få spridning på sitt Cuusoo-projekt?

Själv är jag rätt dålig på marknadsföring, eller jag har aldrig intresserat mig för det förrän nu. Men jag förstår att man måste på något sätt arbeta på att sprida ut projektet bland folk för att få fler views och supporters. Det räcker sällan med att bara lägga upp det och vänta och se på.

Vore kul att höra era tips och tankar kring det!
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Sisilisko

Läs på FMF (female minifig) projektsidan. Där beskriver de hur projektetfick fler och fler supporters efter att en eller ett par personer twittrat om saken. Det är framförallt te-tweets som fick igång lavinen med support.

Jag kan tänka mig att du ska twittra, följa andra och skapa twitterrelationer så att de du känner twittrar om vad du twittrar om. (Seriöst, ber om ursäkt för den meningen).

Det tar tid att bygga upp relationer i sociala media. Flödet måste skötas och börjar man prata via Twitter måste man räkna med att få svar. Samma sak om du länkar via andra media. Folk kommer börja kommentera och ge tips och kanske tråka dig. Var beredd och bemöt detta konstruktivt.

Dela på facebook.

Lägg upp youtube klipp på din skapelse.

Starta en blogg och pinga så att andra veta att du finns.

Jag har begränsade kunskaper på området men jag skulle börja så.

Lycka till!

marpe

Jag spånar.  :)
Turtles går väl på amerikansk TV? Det borde väl finnas forum kopplade till kanalerna där man kan hitta supportrar?

Finns det forum för vuxna turtlesentusiaster? Det finns ju för my little pony osv.

jalex

Citat från: Sisilisko skrivet 04 September 2013 kl. 22:46
Läs på FMF (female minifig) projektsidan. Där beskriver de hur projektetfick fler och fler supporters efter att en eller ett par personer twittrat om saken. Det är framförallt te-tweets som fick igång lavinen med support.

Jag kan tänka mig att du ska twittra, följa andra och skapa twitterrelationer så att de du känner twittrar om vad du twittrar om. (Seriöst, ber om ursäkt för den meningen).

Det tar tid att bygga upp relationer i sociala media. Flödet måste skötas och börjar man prata via Twitter måste man räkna med att få svar. Samma sak om du länkar via andra media. Folk kommer börja kommentera och ge tips och kanske tråka dig. Var beredd och bemöt detta konstruktivt.

Dela på facebook.

Lägg upp youtube klipp på din skapelse.

Starta en blogg och pinga så att andra veta att du finns.

Jag har begränsade kunskaper på området men jag skulle börja så.

Lycka till!

Tack för tipsen! Twitter kan jag ju skaffa. Facebook har jag, och delade det där, och märkte att Facebook likes på Cuusoo-sidan ökade, men inte supporters... :/ Hmm kanske folk inte förstod att de skuille gå in på länken o supporta... Youtube-klipp var en bra ide.

Citat från: marpe skrivet 05 September 2013 kl. 11:22
Jag spånar.  :)
Turtles går väl på amerikansk TV? Det borde väl finnas forum kopplade till kanalerna där man kan hitta supportrar?

Finns det forum för vuxna turtlesentusiaster? Det finns ju för my little pony osv.

Ja bra idé att försöka sprida det på Turtles forum. Bara så svårt tycker jag att framföra idén, utan att låta som man "tigger" om supporters... :P Men ska försöka där.

o0ger

Jag tror det handlar om att lägga ner mycket arbete och sprida sitt projekt så som Sisilisko skriver.

Om just denna Cuusoo skulle nå till review så är det väl inte så troligt att LEGO skulle välja den eftersom de redan har TMNT i sin produktionslinje?

Nu handlar ju din fråga i och för sig inte om hur man ska få med sig Cuusoos review board utan mer om hur man får flera supporters, om jag har förstått dig rätt.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

jalex

Citat från: o0ger skrivet 05 September 2013 kl. 12:12
Jag tror det handlar om att lägga ner mycket arbete och sprida sitt projekt så som Sisilisko skriver.

Om just denna Cuusoo skulle nå till review så är det väl inte så troligt att LEGO skulle välja den eftersom de redan har TMNT i sin produktionslinje?

Nu handlar ju din fråga i och för sig inte om hur man ska få med sig Cuusoos review board utan mer om hur man får flera supporters, om jag har förstått dig rätt.

Ja det är allmänt för andra projekt också, hur man framgångsrikt kan få det spritt.

Det här är ju den klassiska TMNT, vilket jag inte vet om de har i sin produktionslinje. Och just detta setet skulle vara som ett 30-års jubileumsset.