Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Tetrarch [MOC]

Startat av -DoNe-, 31 Augusti 2013 kl. 19:07

Föregående ämne - Nästa ämne

-DoNe-

Vill först ursäkta för att jag inte har vart så aktiv den senaste veckan, började gymnasiet för två veckor sedan  >:(

Men men, ingen man kan göra åt det förutom att försöka förgylla dagen med en liten stridsvagn ;-) Detta är min andra version av Britternas "Tetrarch Light Tank". Den första modellen gjorde jag för drygt 2 år sedan så den vart isär tagen för ett tag sedan av förklarliga själ.
Får säga att jag blev ganska nöjd med den, skall dock tilläggas att tornet är designat av min gode vän Jeffery Mille, en av dem som jag har "haft med mig" de här 2 och ett halvt åren jag har laddat upp bilder på internätet, så ett stort tack till honom :-D

Light Tank Mk VII Tetrarch by =DoNe=, on Flickr

Aro

Fin...gillar värjan där som antenn...är lite sugen själv på att bygga pansarvagnar...får väl se var det landar...
Min säljtråd nu inför Julen:http://www.swebrick.se/index.php?topic=7759.0

-DoNe-

Citat från: Aro skrivet 02 September 2013 kl. 19:34
Fin...gillar värjan där som antenn...är lite sugen själv på att bygga pansarvagnar...får väl se var det landar...

Gör det! Hade varit kul att se lite fler stridsvagnar här på forumet ;)

Skrytsson

Värjan som antenn var ju verkligen genialt!

marpe

Fin stridsvagn.
@Aro & Skrytsson. Stickvapnet 93550 är en florett (=Foil). Värja heter epee på engelska.  :)

Edit:
Tillägg efter att ha läst längre ner i tråden om ickelego. Hoppas att du hittar ett sätt att bygga om stridsvagnen så att den består av enbart LEGO  :)

Stigge72

Snygg stridsvagn!

Det var ju det där med de där dubbelclipsen från BrickArms... ;)

Hur sitter 32002:orna fast?

swestar

Fin liten skapelse
LEGO-bitar rakt igenom?
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

mechamike

Citat från: swestar skrivet 03 September 2013 kl. 11:43
Fin liten skapelse
LEGO-bitar rakt igenom?

Nope ;) bar-bar kopplingen som avänds mellan plates är Brickarm's
?

Gideon

Fint bygge och mycket bra fotograferat!
Många snygga lösningar, även om jag som lite mer åt puristhållet har lite svårt att acceptera andra ABS-leverantörer :P
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

-DoNe-

Citat från: Skrytsson skrivet 02 September 2013 kl. 21:22
Värjan som antenn var ju verkligen genialt!

Kan du tyvärr inte ta credit för den, min goda vän Jeff klurade ut det ;-)

Citat från: marpe skrivet 03 September 2013 kl. 09:24
Fin stridsvagn.
@Aro & Skrytsson. Stickvapnet 93550 är en florett (=Foil). Värja heter epee på engelska.  :)

Edit:
Tillägg efter att ha läst längre ner i tråden om ickelego. Hoppas att du hittar ett sätt att bygga om stridsvagnen så att den består av enbart LEGO  :)

Citat från: Gideon skrivet 03 September 2013 kl. 17:50
Fint bygge och mycket bra fotograferat!
Många snygga lösningar, även om jag som lite mer åt puristhållet har lite svårt att acceptera andra ABS-leverantörer :P

Jag kan gädja er två med att säga att jag har bara vid ett enda tillfälle byggde en stridsvagn där en Brickarms bit har varit nödvändig, p.g.a att jag alltid använder dem till mudguards så går det alltid a byta ut mot en vanlig 1x1/2 modified plate med vertical clip ;-)

Citat från: stigge72 skrivet 03 September 2013 kl. 11:37
Snygg stridsvagn!

Det var ju det där med de där dubbelclipsen från BrickArms... ;)

Hur sitter 32002:orna fast?

Inget fancy, bara vanlig flex-tub :P

marpe

@DoNe. Tack. Vi ser fram emot att se den färdigbyggd.  :)