Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Kändis-AFOLs

Startat av Tobbe Arnesson, 09 Februari 2010 kl. 21:13

Föregående ämne - Nästa ämne

Tobbe Arnesson

Såg precis Mästarnas Mästare på SVT. Stefan Holm vann en tävling som gick ut på att stapla fyrkantiga stenar. Som kommentar på vinsten:

Stefan: Jag har byggt med LEGO i 30 år.
Programledaren: I 30 år?
Stefan: Ja. Jag är 33 nu och slutade aldrig.

Eller något sådant.

Kommer väl på svtplay.se snart...

Edit: Ny rubrik.
Blogg: Robotkampen

Etzel

Jo jag såg det också, fast jag har vetat länge att han är en AFOL  ;D
Här är en gammal tråd som handlade om hans LEGO mosaik som han hade gjort efter OS i Aten och som han visade upp i en dokumentär av SVT. Tyvärr är den nedplockad från SVT-Play och jag har suttit och letat i en timme nu efter en bild på den på nätet med inte hittat någon.  :(
Minns att det var OS-ringarna och loggan för Aten-OS på den.

42Hz

//Harri

AntonYmer

Han är med i FB-gruppen också.

Nu gäller det bara att nörda med honom på en träff så att vi alla kan spela Jag mötte Lassie efteråt. :)

dinskugga

Citat från: AntonYmer skrivet 09 Februari 2010 kl. 22:24

Nu gäller det bara att nörda med honom på en träff så att vi alla kan spela Jag mötte Lassie efteråt. :)

FB-Gruppen ?

Ferdik

Citat från: dinskugga skrivet 09 Februari 2010 kl. 22:45
Citat från: AntonYmer skrivet 09 Februari 2010 kl. 22:24

FB-Gruppen ?

Falafel-Bengt-gruppen, du vet?

Eller så kör vid det vedertagna: Facebook

http://www.facebook.com/search/?q=lego&init=quick#!/group.php?gid=240334946853

;) :)

Mirandir

Jepp Stefan Holm är helt klart en AFOL. Enda anledningen till att jag har honom på min kompislista på Facebook. Sen att han råkar vara en känd höjdhoppare som vunnit det mesta spelar mindre roll...  ;D Hans profilbild på facebook är ju förövrigt en minifig-version av honom själv. Komplett med custom torso och allt. Det återstår väl bara att försöka lura hit honom också.

För att göra lite namedropping så är ju även Gry Forsell vad man kan kalla AFOL. Som för många andra så är det visst LEGO Star Wars som gäller för henne. Den som inte tror mig kan ju lyssna på början av intervjun med Hans Brettschneider i Äntligen Morgon på Mix Megapol. Där hon och Hans bl.a. diskuterar vilka set de har...
Legobloggen: http://legobloggen.com

Etzel

Citat från: Mirandir skrivet 10 Februari 2010 kl. 00:07
För att göra lite namedropping så är ju även Gry Forsell vad man kan kalla AFOL. Som för många andra så är det visst LEGO Star Wars som gäller för henne. Den som inte tror mig kan ju lyssna på början av intervjun med Hans Brettschneider i Äntligen Morgon på Mix Megapol. Där hon och Hans bl.a. diskuterar vilka set de har...

Haha, det trodde jag inte alls!  :D Jag var tvungen att leta rätt på klippet och lyssna (MixMegapols webradio -> Ljudklipp -> Äntligen Morgons gäster).  ;)

Stevex

Bara att få gry och stefan att registrera sig här då  ;D

robban

Jag bor nästan granne med Holm, karnse skulle kila över och fråga om vi ska leka med LEGO! ;D
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Tobbe Arnesson

Shit vilken gammal nyhet jag snokade upp! :D

Nu finns det på http://svtplay.se/t/104061/mastarnas_mastare spola fram till 44:50, avsnitt fem om länken ändras.

Programledaren: Hur kommenterar du det?
Stefan Holm: LEGO-byggande i drygt 30 år kanske har gjort sitt till. Jag vet inte.
PL: Drygt 30 år? *skratt*
SH: Jaaa.. Jag är 33 nu så jag har byggt sen jag var liten.
PL: Du har det? Och fortsatt?
SH: Ja-ja!

Ferdik

Citat från: Mirandir skrivet 10 Februari 2010 kl. 00:07

Coolt! :) Jag försökte hitta klippet, men det verkar tyvärr redan bortplockat.

Tobbe Arnesson

Nejdå, det finns kvar: http://webbradio.mixmegapol.se/index.aspx

Klicka på Ljudklipp, rulla ned till Äntligen morgons gäster > Hans Brettschneider > Klicka på kassettsymbolen.

Tobbe Arnesson

Efter 1:39:

Adam: Du, det här att du har världens största LEGO Star Wars samling. Jag vet inte det jag...
Hans: Ja?
A: Jag har ju en kollega här på radion som du sitter mitt emot som har en ganska stor LEGO Star Wars samling också.
Gry: Fast jag skulle inte säga att jag har Sveriges största, men jag har också ganska stor.
H: Ja, du får komma förbi och kolla min... när du...
G: Vilken är din finaste?
H: Eeeh, ska man ta, ja Millenie Falcon är ju ganska fin. Den hära jättestora.
G: Mmm...
A: Den har Gry också.
H: Ja. Meneh...
G: Inte som LEGO faktiskt.
A: Har du inte? Du hade ju..
G: Nej. Nej. Starship Cruiser. Den stora...
A: Ah, förlåt!
G: ...som är grå och röd.
A: Jag försöker bara få till en tävling mellan er två!
G: Jaja, visst. Jag har en skitstor, som är, eh, blir så här kanske. Kanske 60 cm lång.
H: Jajjemen. Den har jag också...
G: ...så kan man fälla upp den där fram. Och så kan det komma ut liksom en liten gubbe där bak som har en liten kanon .
H: Ja, men det är ju bara en liten... Det finns ju dom hära...
G: Har du dödsstjärnan?
H: Jajjemen!
G: NÄH!
H: Två varianter av an', det finns en...
G: Alltså, den är ju [fumlar efter ord] hur många bitar är den?
H: Den är ungefär... 3.000 bitar och...
G: För jag har en bok, en sånhära, LEGO Star Wars Dictionary-bok.
H: Jajjemen.
G: Du vet där man ser alla gubbarna som finns, alla byggsatserna som finns och man kan sitta och bläddra... Och där...
H: Den är inte riktigt komplett.
G: Nähä?
H: Nej. *skratt*
G: Du ser...
H: Satt det där är juh... Men jag har juh butik som jag håller på med LEGO och då har det varit...
G: ahaja...
H: ... vuxit eftersom och det uppskattas väldigt mycket av barna som kommer och kollar å.
G: För jag byggde du vet det här huset där man ska trycka på taket och så ramlar väggarna ut?
H: Ja.
G: Jag kommer inte ihåg vad den heter nu, den här stationen...
H: Echo Base!
G: Echo Base ja!
A: [garvar]
G: Den var ju jättefin men precis när jag hade byggt den och nånting då kom Vincent på att det var så roligt att krascha grejerna sen också! "Kolla när den går sönder" och man bara NÄ-EJ! [gråtröst] jag har ju byggt den där..!
A: 3.000 bitars dödsstjärna bara puff!..
H: Ja... Men det är skönt att höra att vi har en till nörd här då!
G: Ja!
A: Stefan Holm är med i klubben tror jag också.
H: Ja, jag har hört det också.
A: Stefan Holm har mycket LEGO.
H: Ja.
G: Jag har en jäkligt fin Batmobile också.
H: Ja, men det har jag också!
G: Fast den var med i kraschen tyvärr, men.
H: För sen har, jag har ganska, mycket annat sånhära Batmanuställning och alltmöjligt... som har byggt upp landskap som har...
G: Va rolig du är!
A: Fast du har en helt egen butik, du tävlar på helt andra premisser Hans.
G: Äh men! Brettschneider är ju Sheriffen när det gäller LEGO!
A: [garvar] Vi ska prata Robinson! Du har ju vunnit!

Detta efter 3:45 samtal, av knappt tio minuter... Efter musikpaus pratar de Robinson.

Stigge72

Tre bekräftade kändisar att få hit då. ;)