Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

De välsignades tempel

Startat av Etzel, 18 Augusti 2013 kl. 20:54

Föregående ämne - Nästa ämne

Jonsson

mechamike

Läste fel: "De väldesignades tempel".. men det passar väl bra det med.. snyggt klossat Etzel!
?

Illuwatar

Fantastiskt bygge - härliga färger, vacker design. Och dessa nya "Rivendell"-valv har kommit till nytta... :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

marpe

Instämmer i hyllningskören. Läckert med Chimavingarna på statyn. 11100 Har du någon bild på statyn?

Superkalle

Tummen upp från mig. Utan tvekan!

malmen

Riktigt vackert gjort, underbara färger :)

Sambon stod bredvid mig när jag klickade fram tråden, hon sa "Oj.. det var ju snyggt, faktiskt..." :P

BeardedNerd

Väldigt snyggt och spännande tekniker!

mechamike

Hmm.. efter att ha kikat en runda till så tycker jag att det är lite för perfekt.. nått litet ogräs som fått fäste vid vattenkanten (nån carrot top som stack upp genom vatten ytan kanske?) Det saknas växtlighet, lite grönska, nån murgörna som klättrar.. eller nån hänväxt från balkongen... lite för sterilt just nu ..
?

Etzel

Citat från: mechamike skrivet 20 Augusti 2013 kl. 08:57
Hmm.. efter att ha kikat en runda till så tycker jag att det är lite för perfekt.. nått litet ogräs som fått fäste vid vattenkanten (nån carrot top som stack upp genom vatten ytan kanske?) Det saknas växtlighet, lite grönska, nån murgörna som klättrar.. eller nån hänväxt från balkongen... lite för sterilt just nu ..
Ogräs på tempelområdet? Jag har då aldrig hört på maken, trädgårdsmästaren skulle skämmas ögonen ur sig. Växterna får allt hålla sig i sina rabatter och ingen annan stans. :p

Jo det blir kanske lite enformigt med bara samma färger. Men det passade sig inte riktigt med växter i denna scenen tyckte jag, det skulle se för gammalt och slitet ut då tror jag. I ett större bygge hade jag gärna haft ett par trädpå ssidorna och kanske en större damm med näckrosblad och annat, men nu var jag begränsad till 32x32.

swestar

Stiligt, gillar färgvalen.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Gideon

Mycket snyggt bygge, tycker du har använt det begränsade utrymmet på ett föredömligt sätt! Färgschemat är också mycket bra.
Om det är något som jag ska kritisera så skulle det nog behöva vara nåt så löjligt som att det i övrigt fantastiskt fina mörkblå vattnet är lite för likt de övriga mörkblåa detaljerna, ljusare blått eller t om trans-clear hade kanske funkat bättre.
Har bygget uppkommit pga de nya gotiska bågarna, eller passade de bara bra in där...? ;)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Myko

Snyggt! Sitter basen bara fast i en av sidorna?

Etzel

Citat från: Gideon skrivet 23 Augusti 2013 kl. 17:25
Mycket snyggt bygge, tycker du har använt det begränsade utrymmet på ett föredömligt sätt! Färgschemat är också mycket bra.
Om det är något som jag ska kritisera så skulle det nog behöva vara nåt så löjligt som att det i övrigt fantastiskt fina mörkblå vattnet är lite för likt de övriga mörkblåa detaljerna, ljusare blått eller t om trans-clear hade kanske funkat bättre.
Har bygget uppkommit pga de nya gotiska bågarna, eller passade de bara bra in där...? ;)
Nja, jag hade nog byggt något liknande fast med vanliga romanska bågar om de nya inte hade funnits. Men en bricklink-beställning med ett gäng gotiska kom lägligt. ;)
Citat från: Myko skrivet 23 Augusti 2013 kl. 17:31
Snyggt! Sitter basen bara fast i en av sidorna?
På två motsatta sidor. Det blir inte helt symmetriskt utan lite snett, men det är inget som syns om man inte kollar efter det.

BeardedNerd

Grattis till andraplatsen! Inte alls illa med tanke på vilket vansinnigt bygge ettan var.

Etzel

Citat från: BeardedNerd skrivet 18 September 2013 kl. 21:20
Grattis till andraplatsen! Inte alls illa med tanke på vilket vansinnigt bygge ettan var.
Tack tack, jag är mycket nöjd med tanke på alla fina bidrag i tävlingen! (dessutom fick jag det priset jag helst ville ha också ;D )
Jag har lagt upp lite fler bilder på bygget på min flickr och tänkte även ta med det till dalle's Uppsala-träff på lördag.