Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

De välsignades tempel

Startat av Etzel, 18 Augusti 2013 kl. 20:54

Föregående ämne - Nästa ämne

Etzel

Mitt bidrag till Eurobricks Heroica-byggtävling. Ett tempel från Paladinernas ordern med det traditionella vitt/mörkblått/guld-färgschemat som jag använt tidigare.

/Etzel

tellblom

Fantastiska byggen som alltid, gillar speciellt dina fönster som jag sagt tidigare.
Färgkombinationen är magnifik

lindyhep

Underbart! Härliga färger tillsammans.

Och blommorna i vattnet.....inget som riskerar att lossna, eller hur.....

Etzel

Citat från: lindyhep skrivet 18 Augusti 2013 kl. 21:52
Sitter lika stadigt som taket.  ::)

lindyhep

Citat från: Etzel skrivet 18 Augusti 2013 kl. 21:54
Citat från: lindyhep skrivet 18 Augusti 2013 kl. 21:52
Sitter lika stadigt som taket.  ::)

Jamen då så.

Huvudsaken är att det är snyggt och håller att fotograferas, right. Och du har ju uppenbarligen lyckats med båda :)

Sisilisko

Citat från: tellblom skrivet 18 Augusti 2013 kl. 21:03
Fantastiska byggen som alltid, gillar speciellt dina fönster som jag sagt tidigare.
Färgkombinationen är magnifik

Kan bara hålla med. Elegant. Vackert.

Sollan

Så snyggt! Fantastiska färger tillsammans.

mordatre

Ja färgkombinationen är en fröjd för ögat. Elegant byggt  som någon redan nämnt. Dock hade säkert du, liksom jag önskat att tegelstensbiten fanns i vitt.  Antar att din kommentar om taket innebär att tre små grisar inte bör gömma sig inne i templet?   ;D
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

dalle

Snyggt. Eleganta färgkombinationer. Fint mosaikgolv inne i byggnaden i vitt och sandgreen.

Magnus den store

Gillar detaljerna överlag men staketet där munken står känns dock lite billigt. Gillar fönsterna. Första gången jag ser den typen av fönster i kombination med gotiska valv. Cheese slopsen fyller ut det väl. Sen kan jag inte förstå att ingen sagt något om färgschemat för det är ju fantastiskt.

Nunnans torso i kombination med slope kommer jag låna av dig. De funkar väldigt bra ihop.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Anders67

Vackert med massor av fina detaljer, slopade fönster, vattnet i fronten mm. I en härlig färgkombo!

carlmagnuso

Tie Fighter

Tim Pettersson

Let the Wookiee win.

Etzel

Citat från: dalle skrivet 19 Augusti 2013 kl. 05:47
Snyggt. Eleganta färgkombinationer. Fint mosaikgolv inne i byggnaden i vitt och sandgreen.
Pearl light grey faktiskt, sand green-tilesen kommer i ett annat bygge. ;)