Reparationer av stadsmuren [MOC]

Startat av Gideon, 03 Augusti 2013 kl. 02:07

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Tack för all feedback!

Citat från: dalle skrivet 03 Augusti 2013 kl. 05:42
Nu får du snart bulkbitar.
Jepp, de är här och det börjar redan klia i fingrarna att bygga! Tror dock tyvärr att CB-borgen får nöja sig med lite mindre murar än denna ;)

Citat från: AndersI skrivet 03 Augusti 2013 kl. 11:18
Man får onekligen ett sug efter att få se ett jättebygge i den här stilen.
Detta var i princip varenda beige bit jag hade (förutom lite plates) så jag får nog stå över det denna gång...
Men sen i eftermiddags har jag lite mer dark tan och jag skulle inte ha något emot lite tan i nästa bulk ;)

Citat från: Skrytsson skrivet 03 Augusti 2013 kl. 13:12
Mitt favoritparti är delen som är lite vinklad, den skapar trovärdighet och realism.  :)

Olive green är mycket bra färgval till växtligheten - lagom skitigt.
Det ska ju föreställa en stadsmur, så jag kände mig nästan tvungen att i alla fall ge en liten antydan till att muren böjer sig runt insidan ;)
Tanken var att det ska se ut som ett gammalt knotigt och halvt uttorkat olivträd, så olivgrönt kändes bäst. Håller för övrigt med om att den färgen rent allmänt är bra lämpad för växtlighet i ökenmiljö.

Citat från: Wineyard skrivet 03 Augusti 2013 kl. 17:50
Det enda jag skulle vilja se är en ännu tjockare mur. Den är redan härligt och ovanligt (i jämförelse med många andra mocs) tjock, men trots allt tycker jag att proportioner ser lite märkliga ut. Muren ser lite för hög ut i förhållande till dess tjockleken (säger han som hade ca 1-2 stud tjocka murar i mitt senaste bygge)

Sen gillar jag hur konsekvent du är i ditt byggande. Det ser ut som att alla dina scener passar varandra väldigt väl!
Betänk hur den såg ut när den bara var 8 pluppar bred (4 bred fyllning) innan jag delade på den och breddade den!
Men jag håller med, ångrar att jag inte byggde muren typ 12 bred när jag ändå hade chansen, kunde nog lätt ha kommit undan med att använda mer grått i fyllningen så hade det inte varit nåt större problem.

Konsekvensen kommer av att jag har ett sammanhang att bygga i, Guilds of Historica har verkligen sporrat mig att utveckla mitt byggande!
Inte sugen på att vara med du också? :)

Sen har jag också märkt att det känns lättare att vara innovativ i tan/dark tan-färgpaletten, det är ju många fler duktiga byggare som bygger fantastiska byggen i den klassiska grå-gröna borgfärgpaletten...

Citat från: dalle skrivet 04 Augusti 2013 kl. 11:45
Citat från: MartinAberg skrivet 03 Augusti 2013 kl. 23:41
Vad är det i påsen som lämnas över? :)
Knark. :)
Det är betalningen för jobbet falksoldaterna gör (i verkligheten låter de såklart de hunsade orcherna göra allt jobb). Jag tänkte mig nog guld/silver i påsen, men det kanske är nåt annat som är mer eftertraktat i Kaliphlin...?
Låt oss helt enkelt säga att det är upp till betraktaren att fundera på vad dessa två skumma figurer utväxlar ;)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

dalle

Nu har Classic Castle upptäckt detta grymma bygge och får ett omnämnande. Det får också årets event där det också blev en andra plats när Karen och Kim valde eventets bästa bygge.
Bäst att CC inte får se vinnaren. Då hade de trillat omkull. ;-)

Gideon

Citat från: dalle skrivet 18 Oktober 2013 kl. 18:52
Nu har Classic Castle upptäckt detta grymma bygge och får ett omnämnande. Det får också årets event där det också blev en andra plats när Karen och Kim valde eventets bästa bygge.
Bäst att CC inte får se vinnaren. Då hade de trillat omkull. ;-)
Jepp, CC lät mig till och med svara på lite frågor kring bygget. Till exempel om/var/när det skulle visas upp, och då kunde jag ju inte gärna låta bli att ta med det till Norrköping när jag lovat dem det ;)
Kan inte undgå att tänka att det var det något ovanliga färgschemat som drog till sig lite extra uppmärksamhet (vilket också antyddes när bygget bloggades på BrickNerd). Är ganska säker på att jag kommer fortsätta bygga i denna stil ett tag till, då den grön-gråa paletten känns ganska välutforskad redan och svår att vara nyskapande i...mina tillgängliga lbg är också väsentligt decimerade av en viss borg.
Tyvärr är detta bygge därmed näst på tur i min rivnings- och sorteringskampanj post-CB/pre-GoH bok II så nu är det snart bara bilder kvar av detta!

Du får ta några grymma bilder på din stad dalle så kanske CC eller t.om. TBB snappar upp den ;)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

dalle

Haha. Grymma bilder blir det nog inte på min stad från mig. Har inte det som krävs för att få fram sådana. Den är nu nedpackad i väntan på ev nya utställningsmöjligheter. Den får leva ett liv där den bara syns på utställningar.
Jag låter mig väntas på nya praktverk av Sandstensarkitekten Gideon framöver.