[MOC] Staden Nous yttre mur.

Startat av Odidoma, 28 Maj 2013 kl. 03:15

Föregående ämne - Nästa ämne

Odidoma

För de flesta som är på väg till Nou och den stora marknaden eller det årliga rådslaget är Staden Nous yttremurar ett gott tecken, då är resan snart över och festligheterna kan börja. Alla som kommer in i staden måste anmäla sig.

Se mer på http://www.flickr.com/photos/77701695@N05/8860598528/in/photostream/

AndersI

Gillar oregelbundenheten! Men det blir inte lätt att modularisera :)
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Anders67

Snyggt, gillar också den oregelbundna plattan, och tullmuren är trevlig! Man kan känna livet och aktiviteten runt vägen!

Sollan

Citat från: Anders67 skrivet 28 Maj 2013 kl. 11:11
Snyggt, gillar också den oregelbundna plattan, och tullmuren är trevlig! Man kan känna livet och aktiviteten runt vägen!
Absolut, väldigt härlig miljö och livfullt!

janimakaj

riktigt snyggt! även jag gillar hur du har fått till oregelbundenheten. :)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Odidoma

Citat från: AndersI skrivet 28 Maj 2013 kl. 09:01
Gillar oregelbundenheten! Men det blir inte lätt att modularisera :)

Jag gillar också oregelbundenheten, direkt inspirerat/kopierat av Gideon/De Gothia. Svårigheten i att modularisera borde ligga i vilken jag ska modularisera med?

Gideon

Mycket fint, gillar särskilt första bilden där man ser hur muren slingrar sig lite och hur det riktigt myllrar av aktivitet.
Kul att få bli omnämnd som inspiration, men om sanningen ska fram så har jag ju också tagit tekniken med två lager plattor med oregelbunden kant från andra byggare på EB ;)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Stigge72

Snyggt!
Kul med mycket liv och rörelse.

dalle

Snyggt med muren som slingrar sig fram och kompositionen av figurer som rör sig längs med vägen. Min enda invändning är att jag tycker att klippan är för ren. Skulle tjäna på att få ex lite gräs eller mossa på sig.

Gideon

Citat från: dalle skrivet 29 Maj 2013 kl. 05:57
Snyggt med muren som slingrar sig fram och kompositionen av figurer som rör sig längs med vägen. Min enda invändning är att jag tycker att klippan är för ren. Skulle tjäna på att få ex lite gräs eller mossa på sig.
Nåt man ska ta till sig inför CB-klippor? ;)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

MicroByggare

kul med nya byggen i den här serien :) gillar speciellt vagnen som skyms lite av muren och som det står en brun höna på :D

-DoNe-

Som alla andra redan har påpekat så är muren ur snygg!

swestar

Citat från: -DoNe- skrivet 30 Maj 2013 kl. 22:36
Som alla andra redan har påpekat så är muren ur snygg!
Dito :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram