[MOC] Slaget i magikernas rådssal

Startat av Gideon, 02 Maj 2013 kl. 12:45

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Här är det sista bygget i min serie för sista utmaningen i Guilds of Historica på Eurobricks. Hjältarna har tagit sig in i Khel'Zarim-ordens borg och anfaller orcherna som tagit magikerordens stora rådssal i besittning.
Hela berättelsen kan läsas i den här tråden.

Tidigare byggen i samma berättelse:
Längs flodbanken
Sorgen efter slaget
Magikernas borg i bergen

Hjältarna gör sig redo för strid mot orcherna:

Närbild på lite action i stridens slutskede:

Fler bilder från stridens förlopp finns på min flickr-sida.

Ärkemagikern har befriats och ordningen återställts:

Här är en bild som visar belysningen av eldgroparna lite bättre, är gjord med en röd och en gul light brick per grop (tyvärr blev bakgrundsfärgen inte så snygg...):

Ursäkta MOC-spammandet de senaste dagarna, hade byggt upp en buffert av icke-fotograferade byggen som var tvungna att publiceras senast 30 april så det blev allt på en gång nu.
Lovar att jag ska vänta ett tag med att publicera någon fler MOC nu (lätt att lova eftersom jag inte har någon fler på lager och ingen tid att bygga på ett tag :P)
Men visst är det ändå bättre att publicera byggen i varsin tråd när de är av den här storleken i alla fall? Blir lättare att hålla reda på vilket bygge som kommenteras och lättare att hänvisa tillbaka till dem i framtiden tycker jag.

@Teabox: Du var lite för snabb på att lägga till mina byggen på framsidan, hann visst inte lägga upp "huvudnumret" här i tid :P
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Nextuz

Lovar att vänta med o publicera MOC´s? Är du galen? :P kör på =)

Ruuuuskigt ruskigt snyggt :D

42Hz

Citat från: Nextuz skrivet 02 Maj 2013 kl. 12:55
Lovar att vänta med o publicera MOC´s? Är du galen? :P kör på =)

Ruuuuskigt ruskigt snyggt :D

+1! Läckert! Speciellt bilden med brinnande eldstäder.
//Harri

Teabox

Citat från: Gideon skrivet 02 Maj 2013 kl. 12:45
@Teabox: Du var lite för snabb på att lägga till mina byggen på framsidan, hann visst inte lägga upp "huvudnumret" här i tid :P

Hehe. Startsidan uppdaterad :)

Gillar bygget skarpt. Snyggt.

Anders67

Helt fantastiska MOCs, som vanligt från dig!
Man blir liksom mållös ochotroligt inspirerad på samma gång!
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Gideon

Citat från: Teabox skrivet 02 Maj 2013 kl. 14:58
Hehe. Startsidan uppdaterad :)
Tack så mycket för att mina byggen fick föräras en plats på framsidan, och tack för att du lyssnade på min lilla halvavsiktliga förfrågan om korrektion av densamma ;)
Flickr   Instagram

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Illuwatar

Fantastiskt bygge - så rent men ändå detaljerat. Riktigt snyggt med de upplysta eldstäderna.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

janimakaj

riktigt snyggt bygge!! gillar hur du har fått de att brinna i fönstren :)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

lingonfil

Jag gillar att kanterna på bygget är ojämna. Det ger att hela MOCen upplevs större. Hade de varit raka så hade MOCen blivit mer klaustrofobisk.

Fönster, pelare, minfigs ser riktigt bra ut. Inget snålande och kompromissande här inte.

I bild 1 så verkar det vara lite av en "stand-off". Ingen verkar vara på väg någonstans och ingen har lyft sitt vapen för att smacka motståndarn i huvudet med den. Kanske hade en minfig eller två kunnat få en springande pose istället. Å andra sidan så klargör bild 2 ganska tydligt vad som sker i denna scen. =)

Bålet med den stackars vidbrända saten är en snygg detalj. Men i min värld är trans clear antingen vatten eller glas. Rök borde vara grå eller kanske trans black. Men det är ju förstås i min värld. Och det här är ju din värld, så jag kanske ska vara tyst. =)

Gideon

Citat från: lingonfil skrivet 02 Maj 2013 kl. 21:48
Bålet med den stackars vidbrända saten är en snygg detalj. Men i min värld är trans clear antingen vatten eller glas. Rök borde vara grå eller kanske trans black. Men det är ju förstås i min värld. Och det här är ju din värld, så jag kanske ska vara tyst. =)
Tack för kommentaren!
Hade jag haft någon väsentlig mängd trans-black hade det nog helt klart blivit bättre. Hade bara provat solid grå eller vit rök tidigare, men ska nog prova att blanda trans-clear och vitt/grått en annan gång :)
Flickr   Instagram

MicroByggare

Citat
I bild 1 så verkar det vara lite av en "stand-off". Ingen verkar vara på väg någonstans och ingen har lyft sitt vapen för att smacka motståndarn i huvudet med den. Kanske hade en minfig eller två kunnat få en springande pose istället. Å andra sidan så klargör bild 2 ganska tydligt vad som sker i denna scen.
Jo bild ett skulle man kunna ändra på men annars är det ett fint bygge.

(Varför postar du så många BRA byggen då måste man ju kommentera varenda en ::) )

Gideon

Citat från: lingonfil skrivet 02 Maj 2013 kl. 21:48
I bild 1 så verkar det vara lite av en "stand-off". Ingen verkar vara på väg någonstans och ingen har lyft sitt vapen för att smacka motståndarn i huvudet med den. Kanske hade en minfig eller två kunnat få en springande pose istället. Å andra sidan så klargör bild 2 ganska tydligt vad som sker i denna scen. =)
Finns några fler bilder på mer action mellan första och sista bilden i min presentation i första inlägget (full storlek på flickr om man klickar på dem).
Man får föreställa sig lite pilar flyga mellan vissa av bilderna ;)

Flickr   Instagram

Jesperallen

Riktigt riktigt snyggt det här! Mycket att inspireras av.

perlan

Det där var riktigt snyggt! Riktigt bra story samt bra fotograferat. Väldigt inspirerande.