Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Mr Gold!!

Startat av scholm, 29 April 2013 kl. 13:33

Föregående ämne - Nästa ämne

zatzy

Grattis sj har man gått igenom 12 st låder och inte hittat mr gold en :( får leta på
ursäkta stavfelen !

MicroByggare

Om det i serie 10 finns en MR. GOLD borde det finnas en MRS. GOLD i serie ... 20 ? ???

ÖBON

Grattis till Mr Gold :)

Såg att de börjar säljas på BrickLink för fantasisummor >:(

Priset startar på 4600 kr och upptill över 8500 kr

Snacka om Golddiggers
Man kan aldrig ha för mycket LEGO:-)....

Superkalle

4600 spänn  :o.
Med dom priserna är det bara en tidsfråga innan de första förfalskningarna dyker upp.  ::)

Jag funderade för övrigt på hur många Mr Gold som överhuvudtaget kommer finnas tillgängliga i vårt avlånga namn. Jag menar, om det finns 5000 Mr Gold totalt i världen, och man tittar på andelen CMF som säljs i Sverige, så kanske det finns typ 50 st här. Säg att 10% av dessa hittas av AFOLs. Det blir 5 stycken.

Mr Holm hittade en....återstår alltså fyra att rapporteras om här i forumet  8)

Nihilisten

avundsjuk, kollat igenom 3 lådor utan att hitta honom än. ger mig inte.

:::::::

Finns en i Västerås. Butikschefen på TrU hade hört en grabb prata som letade efter en i en nyöppnad låda då hans kompis hade hittat en där tidigare.

Roger Brickjet

Grävde idag fram en på BR i Gallerian i Stockholm! Tyvärr, eller kanske som tur är, var sonen med och det var till honom jag klämde, annars hade jag kanske jag inte kunnat motstå frestelsen att försöka sälja den :)

Fortfarande lite chockad, trodde aldrig jag skulle hitta en!

lindyhep

Grattis :)

Enligt Superkalles resonemang så återstår då 3 att bli rapporterade här i tråden :P

Anders67

Citat från: Roger Brickjet skrivet 14 Maj 2013 kl. 18:36
Grävde idag fram en på BR i Gallerian i Stockholm! Tyvärr, eller kanske som tur är, var sonen med och det var till honom jag klämde, annars hade jag kanske jag inte kunnat motstå frestelsen att försöka sälja den :)

Snacka om chockad, jag var där idag, i gallerian och på BR, vid 15-tiden, jag klämde på några påsar men kan erkänna att jag är nog inte bäst på att känna vad det är, kanske jag missade din mr gold!!
Men grattis till "vinsten" den hamnade i goda händer!
Så nu sitter jag och öppnar påsar utan större engagemang ;-)

Roger Brickjet

Tack! Grattis scholm också! Tror jag glömt skriva det.

Citat från: Anders67 skrivet 14 Maj 2013 kl. 20:42
[...]Snacka om chockad, jag var där idag, i gallerian och på BR, vid 15-tiden[...]
Det är inget fel på ditt klämmande, vi var där redan vid 13.30, skulle skrivit tidigare men det kom annat i mellan.
Nu känner jag mig ännu gladare att det faktiskt att det var till sonen vi letade den här gången och inte till mig själv. Det hade känts taskigt att plocka den från dig bara för att jag råkade ha möjlighet att ta långlunch just idag och inte behövde stressa.

Anders67

Nu känns det bättre!

scholm

Citat från: Roger Brickjet skrivet 14 Maj 2013 kl. 18:36

Grattis och välkommen i gänget!!
Livet är som ett Legobygge - färggrant och fullt av möjligheter.

Roger Brickjet

Tack, det samma!

Fredrik Sörbom

Grattis!!!
Men jäklar vad det gnager - jag var ju där på eftermiddagen dagen innan och klämde på ett 50-tal påsar (till personalens fnissande). Tänka sig att det var så nära ändå...

Roger Brickjet

Tack! Jag tror att vi hade turen att få en helt nyöppnad låda med kanske 25 extra påsar nedtryckta. Det fanns en låda till vid kassan närmast utgången som såg välklämd ut.