Buggar och fel i LDD - rapportera här

Startat av Superkalle, 28 April 2013 kl. 14:51

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Det där har hänt mig också (och andra grafikbuggar). Just nu har jag en dator som får LDD att bugga ur. Jag har fått dra ner "advanced shading" till noll. Visst, det blir inte lika snyggt, men jag tycker det är viktigare att LDD går att använda.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

stej123

Citat från: o0ger skrivet 16 April 2017 kl. 13:42
Det där har hänt mig också (och andra grafikbuggar). Just nu har jag en dator som får LDD att bugga ur. Jag har fått dra ner "advanced shading" till noll. Visst, det blir inte lika snyggt, men jag tycker det är viktigare att LDD går att använda.

Ah, det hjälpte när jag drog ner inställningarna. Konstigt att min nya dator med betydligt bättre grafikkort än min gamla bärbara har större problem att hantera LDD.

Lews

Citat från: stej123 skrivet 16 April 2017 kl. 16:15
Ah, det hjälpte när jag drog ner inställningarna. Konstigt att min nya dator med betydligt bättre grafikkort än min gamla bärbara har större problem att hantera LDD.

Prova att uppdatera grafikdrivrutinerna och Flash.

AndersI

Om du råkar ha både ett nvidia grafikkort och 'integrerad grafik' kan du behöva gå in i nvidias inställningar och tala om att LDD ska använda grafikkortet. Vanligt problem med laptops...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Illuwatar

Har detta skumma problem också - just med nVidia GTX 10XX-serien av grafikkort:

http://www.eurobricks.com/forum/index.php?/forums/topic/138511-ldd-439-advanced-shading-broken-in-my-pc/

Maskinen på jobbet som har ett äldre nVidia Geforce-kort (GT 640) har inte detta problem.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

stej123

Det är inte en laptop, men jag tror att jag har integrerat grafik utöver mitt nvidia-kort...Ska gå in i grafikinställningarna och kolla då.

o0ger

Sedan i torsdags 8/6 får man ett felmeddelande i LDD om att det saknas internet-uppkoppling. Förmodligen någon på TLG som har stängt av en server eller en webbtjänst som ingen kom ihåg vad den användes till.

Det finns en tråd på Eurobricks om detta här: http://www.eurobricks.com/forum/index.php?/forums/topic/151238-ldd-cannot-access-the-internet/

Det är någon som har varit i kontakt med kundtjänst och de säger att de inte kommer prioritera att laga detta då LDD inte längre supporteras.

Dags att börja oroa sig för att LDD ska läggas ner igen?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Teabox

Tror inte det här är ett tecken på att LDD är mer död nu än innan.

Gissar på att LDD glömdes bort vid en förändring av systemet och nu när det är upptäckt är det bedömt att inte vara affärskritiskt och därmed fått låg prio att fixa till.

Om problemet kvarstår om en månad så tycker jag vi kan börja oroa oss :/

bileam

Inte bara jag, alltså! Har funderat på vad som är fel med min dator... :P

Illuwatar

Har samma problem jag också - tyckte det var konstigt då allt annat mot internet fungerade... Men då fick det en förklaring.

Och så har jag kvar felet med korrupt grafik om brick-outline är aktiverat (nVidia-relaterad bugg, om man har kort från 10X0-serien).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

o0ger

Nu funkar LDD som vanligt igen. Ingen vet något om orsaken till felmeddelandet.

Myko

Citat från: o0ger skrivet 19 Juni 2017 kl. 13:40
Nu funkar LDD som vanligt igen. Ingen vet något om orsaken till felmeddelandet.

byStfn

Varför finns inte läppstiftet? (inte ens stud.io har det - irriterande minst sagt)

o0ger

Läppstiftet finns i LDD

Teabox

Citat från: byStfn skrivet 25 Juni 2017 kl. 20:07
Varför finns inte läppstiftet? (inte ens stud.io har det - irriterande minst sagt)

Finns i Extended mode, under "Yx"-kategorin. Går även hitta om du söker på 93094 eller Lipstick.