Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

WIP: microscale spaceship

Startat av o0ger, 23 April 2013 kl. 21:20

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

To tease or not to tease, that is the question.

Mitt val blir att tease lite. Swestar sa att han vill se lite bilder på vad jag håller på med. Så här kommer några. Jag vill inte avslöja hur slutresultatet kommer se ut. Istället bjuder jag på några närbilder och några enstaka detaljer renderade för sig.

Jag håller på att bygga ett större skepp i mikroskala. Det kommer bli ca 100x25 pluppar och ca 30 pluppar högt. Just nu finns det bara i LDD, men jag har redan beställt större delen av de bitar som behövs. Nu ska jag bara se till att bli "klar" med modellen i LDD så jag kan göra en inventering och beställa de sista bitarna. Jag kommer få en stor del av bitarna när detta årets lugbulk levereras så jag hoppas kunna bli klar innan Swebrick-eventet i oktober.

Jag ska försöka lägga in lite nya bilder nu och då tills MOCen är klar. Det blir också ett sätt för mig att sätta lite press på mig själv så att det faktiskt blir klart.

Så, Swestar, nu är det din tur, vad ska du ha alla gröna bitar till? ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Wow, ser superintressant ut, och jag gillar färgskalan och alla SNOT lösningar mm.
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Roger Brickjet

Ser minst sagt lovande ut! :) Många intressanta lösningar. Är det ett par Friends-styren där också?

MicroByggare

o0ger borde du inte byta namn till SNOTmaster  ::) gillar alla dina byggen.
Det är riktigt coola idéer med i det här bygget gillar starkt landnings plattformen med port bakom (blir det nåt litet skepp som ska landa där?).
Vart i * får du alla dina idéer ifrån?? Dem är helt suveräna.

Stigge72

Ser lovande ut.

Ser fram emot att se det i fysiska bitar, och helst irl också. :)

Jesperallen

Gillar skarpt de tre första bilderna, många fina detaljer att studera där

Nextuz

Men herrejädra mig din galenpanna vad tjusigt :D
Ser verkligen fram emot att få se det :D

swestar

Jädra vilket bygge, diggar detta skarpt  :o

Citat från: o0ger skrivet 23 April 2013 kl. 21:20
Så, Swestar, nu är det din tur, vad ska du ha alla gröna bitar till? ;)
Till ett landskap som byggs i 32*32 moduler. Tror det blir 6 moduler. Första två
W.I.P  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Tie Fighter

Wow! Det här blir något grymt läckert!

o0ger

Tack ska ni ha allihop. Kul att ni gillar det ni fått se hittills. Det ger mig en spark i baken så att jag kan göra klart det sista.

Citat från: Roger Brickjet skrivet 23 April 2013 kl. 22:27
Ser minst sagt lovande ut! :) Många intressanta lösningar. Är det ett par Friends-styren där också?

Ja, det är några "friends-styren" där. Mycket observant av dig. Det är en fantastisk bit med många möjligheter.

Citat från: MicroByggare skrivet 23 April 2013 kl. 22:43
o0ger borde du inte byta namn till SNOTmaster  ::) gillar alla dina byggen.
Det är riktigt coola idéer med i det här bygget gillar starkt landnings plattformen med port bakom (blir det nåt litet skepp som ska landa där?).
Vart i * får du alla dina idéer ifrån?? Dem är helt suveräna.

Tack tack, det var kul att höra. Du har rätt i att det är en landningsplattform och en hangar. Vi får se om det blir nåt litet skepp som landar där i slutresultatet.

Mina idéer kommer från att jag studerar hur andra byggare gör och så försöker jag göra likadant. Eller så ser jag en form som jag vill skapa och då sitter jag och pillar med LEGO och LDD tills jag hittar någon lösning som funkar. Oftast blir det inte bra, och då måste man ta bort allt och börja om.

Citat från: stigge72 skrivet 23 April 2013 kl. 22:49
Ser lovande ut.

Ser fram emot att se det i fysiska bitar, och helst irl också. :)

Min ambition är verkligen att den ska vara klar till Swebrick Eventet i Nörrköping i Oktober. Så jag hoppas du tänker komma :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Superkalle

Tunneln/ingången är riktigt snygg gjord. Har aldrig sett den varianten förut. Och även de upp och nedvända skidorna är ju genialiska!  :)

Liten detalj: Jag ser att vinkelhållarna (med de gröna 1x1 round tile på) skär in i landningsbryggan och även robotarmarna som det ser ut som. Jag antar att man bara kan vinkla upp dem några grader, för det verkar inte som 4L baren sitter fast i de gula bakom?

Teabox

o0ger

Citat från: Superkalle skrivet 24 April 2013 kl. 08:39
Tunneln/ingången är riktigt snygg gjord. Har aldrig sett den varianten förut. Och även de upp och nedvända skidorna är ju genialiska!  :)

Liten detalj: Jag ser att vinkelhållarna (med de gröna 1x1 round tile på) skär in i landningsbryggan och även robotarmarna som det ser ut som. Jag antar att man bara kan vinkla upp dem några grader, för det verkar inte som 4L baren sitter fast i de gula bakom?
Tack Superkalle! Ingen kan upptäcka buggar i LDD som du :)

Men det stämmer som du säger att 4L-baren inte sitter fast i väggen så det kommer gå att vinkla upp den sen när jag bygger ihop det. Men det är ju såna där buggar som man hoppas att man inte har för många av när man väl börjar bygga sen.

Illuwatar

Ser fram emot resultatet här - bilderna ser intressanta ut... Massiva skepp nedlusade med detaljer är alltid skoj och inspirerande, gärna i färgskalor som får dem att avvika från SW-lookalikes...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

MicroByggare

på grund av den där ??? cockpit bryggan ??? ser det ju ut att bli en flygande ubåt med en cool cargo hangar.
jag vet inte om du planerat in det men det skulle säkerligen bli coolt med belysning på åtminstone hangaren, plats för en batteri box ser det ut att finnas.
Hoppas att jag inte förstör allt för dig nu  :P