Hjälp med prissättning (Ska köpa begagnat)

Startat av KizzE, 10 April 2013 kl. 21:11

Föregående ämne - Nästa ämne

KizzE

Hallå!

Har fått några erbjudande från en bekant att få köpa lite LEGO av denne!
Men jag vet inte alls vad jag skall betala? Har kollat på bricklink och vet inte riktigt vad jag ska utgå ifrån.

Nu är det lite olika Set det handlar om, har inte fått veta allt ännu men detta är följande

(Ingen låda eller beskrivning)

Nu är det ju tänkt att jag ska sälja det mesta vidare (Handlar om runt 10st star wars set till), och vill ju inte att den här personen ska få rent för lite pengar för det..
(Så jag vill ju gärna kunna tjäna några kronor på detta)

Så vad anser ni att jag skall betala? (Får själv välja priset på dom)

MVH

Pekblom

Dessa fyra sett är mycket ointressanta.  Set som sålts massor av på extrapris kampanjer. Jag tror de är svårsålda. (Osäker på 8896). Köp dem om du behöver bitarna.
Jag skulle inte ge mer än max 150kr/kg kanske 200kr/kg för att vara snäll men inte om du vill tjäna något på affären också.

KizzE

Citat från: Pekblom skrivet 10 April 2013 kl. 21:26
Dessa fyra sett är mycket ointressanta.  Set som sålts massor av på extrapris kampanjer. Jag tror de är svårsålda. (Osäker på 8896). Köp dem om du behöver bitarna.
Jag skulle inte ge mer än max 150kr/kg kanske 200kr/kg för att vara snäll men inte om du vill tjäna något på affären också.

Ah okey..

Vet att han har ett stort star wars skepp från 2007/2008 som kostade runt 1000-1500 nytt, vet inte alls vad det är för något än, ni kanske har någon idé?
Skulle visst vara några "blåa" gubbar med :P

MicroByggare

Jag kommer o tänka på  Venator-Class Republic Attack Cruiser när du sa blåa gubbar :D

http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=8039-1

Pekblom

Citat från: MicroByggare skrivet 10 April 2013 kl. 21:43
Jag kommer o tänka på  Venator-Class Republic Attack Cruiser när du sa blåa gubbar :D

http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=8039-1
Troligen så, det stämmer i pris och nästan i tid. Kom 2009.
2008 Republic Attack Gunship med Asajj Ventress som hade blå torso.

2007 fanns Republic Cruiser där var det också två gubbar med blå torso

Innan dess var väll det stora skepper Imperial Star Destroyer 2006 men där var det rödda gubbar.