LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 Januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Citat från: Jens Blomquist skrivet 09 December 2010 kl. 19:25
Citat från: Skrytsson skrivet 06 December 2010 kl. 16:52
Citat från: Jens Blomquist skrivet 06 December 2010 kl. 16:45
Citat från: LilaToster skrivet 06 December 2010 kl. 12:24
Det är ju helt galet!

Det blir billiga 16,59 kr per bit. Kanske är ett bra pris på Batmans hjälm men inte direkt på t ex ratten till Batmans bil...

Det beror på hur man ser det. Räknar man ut priset på setet genom att ta ett medelpris på alla ingående delar så får man ca 1200 kr. Så köparen kanske inte var så fel ute i alla fall. Jag skulle dock aldrig köpa setet för det priset.

Det tvivlar jag på. Hur har du räknat ut det; kollat igenom price guide info för varje enskild bit manuellt?

Ja precis så. Dock inte manuellt då det finns program som gör sånt bättre och snabbare än mig.

Men jag ser dock att totalen blir väldigt missvisande då någon har listat Catwoman i begagnat skick för flera tusen kronor.  :o

mvh
Jens

All right, jag förstår. Vad då för program förresten? Sådant skulle jag vilja ha, något du vill delge?  ;)

Sen så just vad gäller detta snittpris (16,59 kr/part) syftade LilaToster på Batman's Buggy: The Escape of Mr. Freeze

Skrytsson

Citat från: studbringer skrivet 09 December 2010 kl. 19:36
'kay 'kay... fattar vinken grabbar  ;) ursäktar övertrampet

Du kan bli förlåten om du avslöjar var du har fått dem ifrån  ;)

Skämt åsido, nej men jag är faktiskt väldigt nyfiken. Har du köpt in dem från USA eller köpt dem inom nationens gränser?

Mirandir och Nextuz kan väl också sluta med hemlighetsmakeriet och istället berätta öppet var de har fått tag på sina?  :)

SuperMario

studbringer

Citat från: Skrytsson skrivet 09 December 2010 kl. 19:43

Skämt åsido, nej men jag är faktiskt väldigt nyfiken. Har du köpt in dem från USA eller köpt dem inom nationens gränser?

Mirandir och Nextuz kan väl också sluta med hemlighetsmakeriet och istället berätta öppet var de har fått tag på sina?  :)

Nä inget hemlighetsmakeri här inte, jag drar hem från USA... så vitt jag vet är dom dom enda som fått dom !

Inte sett några än vare sig i Europa eller inom våra egna gränser... dom andra har säkert handlat sina i USA oxå ska du se, sen om han säger inom Europas gränser så kommer den ju ursprungligen från USA så klart !

Hemligare än så vad det inte du  ;)

Skrytsson

Citat från: studbringer skrivet 09 December 2010 kl. 20:09
Citat från: Skrytsson skrivet 09 December 2010 kl. 19:43

Nä inget hemlighetsmakeri här inte, jag drar hem från USA... så vitt jag vet är dom dom enda som fått dom !

Inte sett några än vare sig i Europa eller inom våra egna gränser... dom andra har säkert handlat sina i USA oxå ska du se, sen om han säger inom Europas gränser så kommer den ju ursprungligen från USA så klart !

Hemligare än så vad det inte du  ;)

Okej, tack för svaret  :)
Har du förresten kollat detta med prick-identifieringen - dvs ifall dessa prickar finns och stämmer?

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

Carl T

När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Goldmember

Citat från: Skrytsson skrivet 08 December 2010 kl. 23:53
Harry Potter billigt  :D

Helt sjukt! setet finns ju att köpa på barnens hus för 1299:- och som dyrast säljs det för 1499:- i butik.. Är det någon tomte som bor i urskogen månne som köpt denna?

mechamike

Om jag var Nigeriabrevsskrivare skulle jag sikta in mig på folk som hänger på Tradera.  Gud va pengar jag skulle göra!

"Hello, Im writing from Nigieria,  I need your help to transfer 100 000 biljon dollars"

Tradera verkar ju vara facebook för alla lättlurade suckers..  ;D

?

Skrytsson

Tips för er som bor i Göteborg och gillar Indiana Jones:

Säkert redan sålt (eftersom det gått 8 timmar sen den publicerades), men ändå: http://www.blocket.se/goteborg/Nya_ooppnade_LEGO_byggsatser__halva_priset_31138222.htm?ca=11&w=3

martin_p

Citat från: Skrytsson skrivet 08 December 2010 kl. 23:53
Harry Potter billigt  :D

Detta är helt vansinnigt. Tycker man ser det ofta på Tradera. Helt sjuka priser på sådant som går att köpa i butik mycket billigare. Jag önskar ibland att man kunde kommentera på Tradera så man kunde informera folk om hur fel ute dom är.

Goldmember

Martin,

jag håller med till fullo!! det är så många gånger jag velat "skrika" vad gör ni!? Är rädd dock att en sådan chat funktion skulle kunna missbrukas rätt grovt..

Jag kan dock förstå överpriser om seten är utgångna men när de fortfarande finns...jösses!

Skrytsson

Det riktigt märkliga är att folk inte ens kollar om det finns samma set på Tradera till ett lägre pris innan de budar för kung och fosterland. Exempelvis denna annons hade ett visst överlapp med denna. Trots detta budade folk på upp till 1200 kr på den första, när den andra hade köp nu-alternativ på 700 kr. Och vad som än märkligare är, är att den senare också gick osåld. Ena dagen finns det en galning som är beredd att ge 1275 kr, en annan dag vill ingen ha precis samma sak för 550 kr.  :P

Förmodligen blir, under budgivningens gång, vinnandet i sig ett mål.

Goldmember

hehe, jag såg den också! absurt..nu är det en till hogwarts castle ute som är på nästan 2100:- och det är cirka 1 dygn kvar på auktionen...var månne den landa på?