Var kommer alla bitar ifrån..?

Startat av de Gothia, 16 Januari 2010 kl. 17:39

Föregående ämne - Nästa ämne

de Gothia

... självklart från legos fabriker. :)

men min fråga är, kolla en affär som buntesteine på bricklink. han har enormt mycket lego. självklart köper han det men varifrån?  ta ett exempel!

jag har vait på jakt efter bruna fönster,  http://www.bricklink.com/search.asp?q=brown+rounded+window har verkligen letat och det finns inte på pab på legos hemsida.

hittade dessa hos bunte i jättemängder! var får han dem i från? ??? är det kanske från legolands affärer? är det PaB väggar i tyskland som han köpt ifrån? set som han tagit isär? skulle krävas många mmv för att få bruna fönster i dem mängderna! :)

shiftaltcmd

Kan haka på där. Letade efter denna i blått

Och hittade den. Men den verkar inte ha funnits i något set, så då borde den inte existera, eller?
Körde dom några tusen med fel färg? (Frimärken feltrycks ibland, men plasten borde bara vara att gjuta om)
Specialbeställa?

Mirandir

Så vitt jag vet så kan man ibland hitta ovanliga eller unika bitar på LEGO-butikernas PaB väggar.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Anders Nolberger

Många Bricklinkare köper massor med set och plockar ut bitarna för att sälja separat. Det förklarar inte de ovanliga bitarna men mängden med vanliga bitar kommer nog ofta på det sättet.

de Gothia

hur är det med legoland´s då? har de massa bitar i deras affärer? var bara 6-7 när jag var där så jag minns inte.. :(

Tobbe Arnesson

LEGOLAND Billund hade i somras en rätt stor PaB-sektion.
Blogg: Robotkampen

P0ntus

Sommaren 2008 fanns det också flera stora lådor (på LEGOLAND i Billund) där man fick gräva som man ville. Det var påsar från set som man fick riva runt i så hade man tur och/eller visste vad man skulle leta efter kunde man nog komma undan med jättelager av bitar för en spottstyver

Dennimator

Citat från: P0ntus skrivet 18 Januari 2010 kl. 18:29
Sommaren 2008 fanns det också flera stora lådor (på LEGOLAND i Billund) där man fick gräva som man ville. Det var påsar från set som man fick riva runt i så hade man tur och/eller visste vad man skulle leta efter kunde man nog komma undan med jättelager av bitar för en spottstyver
Den tog de bort vintern -08. :(
Då kom det folk och fyllde sopsäckar med lego gratis vad jag har hört, bara för att TLG hade sålt parken till MERLIN och de ville bli av med den...  :(