[ALLTID PÅGÅENDE!] Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 Mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

humlan

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 08 September 2026 kl. 15:21Scotch - Delirio Mind!

Nära, mycket nära.... Men egentligen var det ju albumet jag sökte 😎

Men ger OK på den, din tur!
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

Studley Heinsbergen

Citat från: humlan skrivet 08 September 2026 kl. 19:38Nära, mycket nära.... Men egentligen var det ju albumet jag sökte 😎

Men ger OK på den, din tur!

Haha, trodde ju att albumet hette så! Evolution, har jag lärt mig nu. :) Bygge kommer!

Studley Heinsbergen

Glömde visst av att jag hade ett ansvar här. Nå!

Detta är en ganska ny låt, av en ung amerikansk artist. Bilden syftar på en textrad som torde vara synnerligen bekant om man har lyssnat på denna massiva hit från härom året.

Studley Heinsbergen

Inga takers? Det är en s k lågt hängande frukt.

Old Lego Guy

I kissed a girl - Katy Perry?

Studley Heinsbergen

Citat från: Old Lego Guy skrivet 20 September 2026 kl. 14:51I kissed a girl - Katy Perry?

På rätt spår, men inte rätt svar tyvärr!

Studley Heinsbergen

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 17 September 2026 kl. 21:57Glömde visst av att jag hade ett ansvar här. Nå!

Detta är en ganska ny låt, av en ung amerikansk artist. Bilden syftar på en textrad som torde vara synnerligen bekant om man har lyssnat på denna massiva hit från härom året.

Ingen som vill bygga alltså? Det är enda anledningen jag kan komma på till att ingen ändå inkommit med svaret.

andreaseldh

Jag kan bara musik från 1900-talet eller tidigare!

Studley Heinsbergen

Citat från: andreaseldh skrivet 21 September 2026 kl. 17:14Jag kan bara musik från 1900-talet eller tidigare!

Jag känner att vi SOM FÖRENING har en plikt att försöka hålla åtminstone ett halvt finger på samtidens puls. ;)

Om det hjälper så klär den aktuella artisten då och då ut sig på sina skivomslag i kläder som är avgjort tidigare än 1900-talet...

Myko

Jag gillar ny musik men har ingen susning om vad låten kan vara.

Godtfred

Om det gäller 2000-tals musik så är min personliga  kunskapsnivå medioker... Med någon ledtråd kanske det går att lista ut ändå?

Studley Heinsbergen

Som sagt, det som händer på bilden anspelar på en anslående textrad i låten som dock INTE är titeln, men väl inleder refrängen.

Artisten ifråga har tidigare agerar öppningsakt åt en artist som nyligen har förärats med flera egna legoset.

NU måste någon sätta den!

Claude76

Jag klämmer till med Shaboozey "a bar song (tipsy)"
Lego is my drug of choice

Studley Heinsbergen

Citat från: Claude76 skrivet 21 September 2026 kl. 22:32Jag klämmer till med Shaboozey "a bar song (tipsy)"

Aningen svalare än förra gissningen. Men båda har haft ett ord som ingår i den aktuella meningen!

Keep 'em coming.

MartinD

Aha, Chappell Roan - good luck babe?