Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Karavan

Startat av Gideon, 27 Februari 2013 kl. 22:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Här är mitt tredje "enkvällsbygge" som jag använt för att berätta bakgrundshistorien om min signaturfigur på Guilds of Historica.
En karavan som färdas genom ett ökenlandskap med värdefull last, där köpmannen hyrt in ett par vakter som rider med honom på färden. Min halv-alv har nu vuxit upp och lever gott på sina vapenkunskaper.

Detta bygge var främst till för att testa lite olika tekniker för att bygga palmer, eftersom jag vid tillfället bara hade en "riktig" palmstam och dåligt med klassiska palmblad. Notera att bulken 2012 var bra för detta ;)
Har dock försett mig med lite fler palmer från gömmorna hemma i föräldrahemmet nu så kommande byggen får nog lite fler och längre palmer med "riktig" stam.

Ursprunglig MOC innan jag rensade upp lite bland vegetationen:
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

dalle

de Gothia

snyggt som vanligt! gillar verkligen att du fått till en känsla av karavan i de torra öknen! du valde nog rätt guild tror jag! :)

Nextuz

Nu jädramej spottar han ur sig objekt =)
Tjusigt :D

Selander

Härlig karavankänsla i översta bilden ! Bra gjort.

Gideon

Citat från: Nextuz skrivet 28 Februari 2013 kl. 00:40
Nu jädramej spottar han ur sig objekt =)
Tjusigt :D
Snarare så har jag orkat tömma kameran och välja ut lite bilder bland det som har fotograferats på senare tid ;)
Men det är en härlig känsla när "byggkrampen" har släppt och man lyckas få till något som blir klart.

Citat från: Selander skrivet 28 Februari 2013 kl. 12:41
Härlig karavankänsla i översta bilden ! Bra gjort.
Tack! Det var översta bilden som var det jag siktade på (skulle bara ha en bild). Det var också därför jag fick rensa bland vegetationen för att kunna fota utan att en eller annan av kamelryttarna fick palmblad framför ansiktet...
Flickr   Instagram

jalex

Snyggt! Fint designade palmer!
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Gideon

Kan tillägga att palmerna är inspirerade av Etzels bygge http://www.swebrick.se/index.php?topic=3052.msg50614#msg50614, särskilt idén med upp-och-nedvända dk tan prickly bushes som döda löv under kronan. Äras den som äras bör :)
Flickr   Instagram

Stigge72

Snyggt.
Bra palmer, speciellt med tanke på att du inte hade "riktiga" stammar. (kanske jag kommer "sno" när jag behöver)

Gideon

Citat från: stigge72 skrivet 28 Februari 2013 kl. 23:16
Snyggt.
Bra palmer, speciellt med tanke på att du inte hade "riktiga" stammar. (kanske jag kommer "sno" när jag behöver)
Gör det! På samma sätt som jag har snott dem från någon jag såg använda den tekniken på flickr ;)
Jag blev faktiskt förvånad när jag kollade på BL att det var så länge sen som lego tillverkade palmstammar (den enda jag hade hemma var från ). Men nu har syrrans Paradisa-låda hemma i föräldrahemmet (som inte varit använd på 15 år) blivit lite vegetation fattigare ;)
Flickr   Instagram

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Odidoma

Snyggt! jag gillar historien om halv-alven. Karavan bilden är "enkel" men levande och väldigt målande ser fram emot fortsättningen.

Sollan

Väldigt snygga palmer!