Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Mobbning

Startat av Gideon, 26 Februari 2013 kl. 23:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Här är mitt andra "enkvällsbygge" som jag använde för min introduktion till Guilds of Historica på Eurobricks.
Det föreställer en stackars ung halv-alv som mobbas av sina mänskliga jämnåriga när de ska öva vapenteknik. Såklart får han varken låna en ordentlig hjälm eller sköld
Min signaturfigur har alltså inte haft en lätt barndom, men den har gjort honom bra på att slåss.
Det är en kronologisk fortsättning på detta bygge.

Bygget var främst ett test av en teknik med halv-knopps-förskjutna 2x4 bley tiles som jag ville testa som komplement till en rund tornteknik jag laborerat med någon dag tidigare.

Och såhär ser hela kulissenMOCen ut :P (dark bley-plattan som sticker upp är bara ditsatt för att det inte ska sippra ljus genom springorna vid fotograferingen)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

de Gothia

läckert! murarna ser verkligen höga och respektingivande ut!!

Vibora

Kul story med halvblodsalven som resultat av förra MOCen. Muren och tornet ser rejält maffigt ut med 2x4 tiles jämfört med minifigsen.

dalle

Snyggt. 2x4 tilesen gör effekt av stor mur.

Illuwatar

Snyggt - muren ger verkligen en känsla av storlek, ungefär som när man själv besöker en gammal borg eller fästning.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Teabox

mechamike

Jag måste bara applådera nedre delen av muren som är vinklad utåt, ger tillsammans med 2x4 tiles ett stabil och robust intryck. Bra klossat!
?

AndersI

Snygg mur, äntligen lite stenar i rätt proportion! När får vi se hela borgen?  ;D

(Och som jag sa vid den andra MOC:en - kul med en historia om sigfig:en)
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Wineyard

Snyggt! Speciellt, som mechamike påpekar, slutning på muren!

Stigge72

Sollan