Tävling: Swebrick bygger bättre limo!

Startat av mechamike, 25 Februari 2013 kl. 09:17

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

På allmän begäran!
Nu har du chansen att visa hur man kommer till en filmpremiär i stil!
LEGO PalaceCinema behöver ett bättre åk!

Bygg en bättre limo!
Regler:
Bara Legobitar , inga stickers, Chaufför och filmstjärna ska få plats.
(Behöver inte vara minfigsen från 10232)
Bidrag presenteras i denna tråd, (3 bilder max 750 pixels breda) röstning via poll
Bidrag inlämnade ska vara  innan den 25 mars blir den 26 mars..
LDD bidrag måste bifoga lfx filen.
Vinnaren får förutom äran en liten påse bitar på posten!

?

Tufs

Då de mesta av mitt Lego är kvar hos min mor sedan flytten så fick jag vända mig till LDD.
Blev rätt nöjd faktiskt. :)

mechamike

Bäst än så länge! :) Påminner om Morgan (men dom gjorde väl kanske aldrig någon limo?)
?

Tufs

Citat från: mechamike skrivet 26 Februari 2013 kl. 10:08
Bäst än så länge! :) Påminner om Morgan (men dom gjorde väl kanske aldrig någon limo?)
Tack. Med bara ett bidrag så blir det lätt så.
Morgan?

lindyhep

Citat från: Tufs skrivet 26 Februari 2013 kl. 10:20
Citat från: mechamike skrivet 26 Februari 2013 kl. 10:08
Tack. Med bara ett bidrag så blir det lätt så.
Morgan?

Gissar att han syftar på bilmärket Morgan. Efter en bildgoogling kan jag hålla med (och konstatera att jag inte hittar nån Morgan limo.) Schysst.

Vibora

Är inte Morgan byggda i trä och inte i plast? Snygg limo, och helt klart bättre än originalet!

Anders67

Snyggt tufs, jag jobbar på min limo så du ska få sällskap!

Tekei

Citat från: Anders67 skrivet 26 Februari 2013 kl. 17:28
Snyggt tufs, jag jobbar på min limo så du ska få sällskap!

Jag måste beställa lite bitar, men även jag arbetar på en bil. :)

SWE

Låter kul! Är inte så van med att bygga limosiner men jag borde kunna slänga ihop en LDD model senare. Måste det vara en gammal sorts limo eller kan man bygga en nyare sort?

mechamike

Bygg vad du vill bara det funkar som limo och förhoppningsvis är snyggare än bygget som följer med samt enligt övriga regler  ;)
?

SWE

Citat från: mechamike skrivet 26 Februari 2013 kl. 19:08
Bygg vad du vill bara det funkar som limo och förhoppningsvis är snyggare än bygget som följer med samt enligt övriga regler  ;)
Okej får ser hur den blir. Slänger någ ihop något under helgen ;)

Stigge72

Jag har börjat på min, men är inte helt säker på hur jag ska fortsätta just nu... tur att man har några veckor på sig.

Tufs

Citat från: stigge72 skrivet 26 Februari 2013 kl. 22:55
Jag har börjat på min, men är inte helt säker på hur jag ska fortsätta just nu... tur att man har några veckor på sig.

Några veckor. Jag slängde upp ett bidrag efter 40 minuter. Men jag såg det efter jag hade laddat upp mitt bidrag att tävlingen var helt ny.

Tekei

Citat från: Tufs skrivet 27 Februari 2013 kl. 07:04Några veckor. Jag slängde upp ett bidrag efter 40 minuter. Men jag såg det efter jag hade laddat upp mitt bidrag att tävlingen var helt ny.

Nu ser jag väl ändå inget fel med att folk tar tid på sig att utnyttja tidsramen som tävlingen tillåter. Personligen väntar jag på beställda bitar, men även om man har alla bitar hemma eller bygger i LDD så skadar det väl inte att folk är villiga att lägga lite tid på tävlingen, när tid nu finns?

Dessutom kan jag tycka att det är lite mer fair play att avvakta med att posta sina bidrag så att alla har möjlighet att förverkliga sina idéer på egen hand innan man börjar jämföra med andra. :)