Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hjärtlig dag!

Startat av Tobbe Arnesson, 14 Februari 2013 kl. 12:02

Föregående ämne - Nästa ämne

Tobbe Arnesson

Hoj!

Jag för ju en ganska tynande tillvaro här på forat just nu,
all fritid tycks handla om fotografering istället för klossande.  :-\

Fast det hände sig att jag fotograferade lego,
så jag passar på att önska er en hjärtlig dag kära vänner!  :-*






(fler bilder på hjärtan finns här, men inga fler bilder på just lego)
Blogg: Robotkampen

Nextuz

Snyggt =)
fotat med polariseringsfilter o ljusbord? :O

Tobbe Arnesson

Citat från: Nextuz skrivet 14 Februari 2013 kl. 12:04fotat med polariseringsfilter o ljusbord? :O

Om du med ljusbord menar skärmen på en bärbar dator, så ja.  :D
Blogg: Robotkampen

Nextuz

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 14 Februari 2013 kl. 13:15
Citat från: Nextuz skrivet 14 Februari 2013 kl. 12:04fotat med polariseringsfilter o ljusbord? :O

Om du med ljusbord menar skärmen på en bärbar dator, så ja.  :D

Ahh... just de ja.. så är det ja :D
På framtidsmuseet har de ett ljusbord med en plexi ovanför som har polariserande filter .. man får rätt lustiga färger o effekter när man lägger plastsaker mellan ljusbordet o plexin =)

Snyggt var de tobbe =)

Teabox

Kul bild.

För mig är det tvärtom. Ingen fotografering, bara LEGO :)

Fin blog btw. Gillade denna bilden :)

Record

Va f.n Tobbe, dä ä ju ett moc i världsklass ;) snyggt fotat.

Hjärtis på dej :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

AndersI

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 14 Februari 2013 kl. 12:02
(fler bilder på hjärtan finns här, men inga fler bilder på just lego)

Jag har just spenderat en ganska lång stund med att bläddra igenom din fotoblogg. Fullkomligt frånsett faiblessen för flagnande färg (undrar vad det kan signifiera?), så verkar det - hur ogärna jag än vill medge det - finnas en viss, inte helt föraktlig, konstnärsådra i dig!

Med andra ord: Jag är imponerad! Det vore nästan lite kul att få veta i förväg när du har utställning i kvarnen igen.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Stigge72

Snyggt hjärta!
De tog en stund innan jag kom på hur du gjort. Fyndigt!

Tobbe Arnesson

Här är ett par bilder till, men utan någon tanke bakom utan bara lite slumpmässiga klossar från lådan med transparent.
Blogg: Robotkampen

Tobbe Arnesson

Citat från: Nextuz skrivet 14 Februari 2013 kl. 13:31På framtidsmuseet har de ett ljusbord med en plexi ovanför som har polariserande filter

Ah, undrade faktiskt hur du kunde känna till knepet. :)


Citat från: Teabox skrivet 14 Februari 2013 kl. 13:32Fin blog btw. Gillade denna bilden :)

Tack. :) Attans att jag inte tänkte på den bilden, den hade ju passat fint i gårdagens utställning med hjärtan. Nåja, den får väl följa med 2014 istället. :)


Citat från: AndersI skrivet 14 Februari 2013 kl. 15:38Med andra ord: Jag är imponerad! Det vore nästan lite kul att få veta i förväg när du har utställning i kvarnen igen.

Hoppsan, tack AndersI! Då ska jag nästan berätta i förväg när det är dags. ;)
Blogg: Robotkampen

Nextuz

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 17 Februari 2013 kl. 11:39
Citat från: Nextuz skrivet 14 Februari 2013 kl. 13:31På framtidsmuseet har de ett ljusbord med en plexi ovanför som har polariserande filter

Ah, undrade faktiskt hur du kunde känna till knepet. :)


Hihi ;)

De man ser i klossarna är variationen i plastens polarisering =)

Fodral till gamla CD-skivor är rätt snygga =)
Transparenta plastbestick likaså =)

Tobbe Arnesson

Citat från: AndersI skrivet 14 Februari 2013 kl. 15:38Det vore nästan lite kul att få veta i förväg när du har utställning i kvarnen igen.

På förekommen anledning: Nästa utställning i kvarnen blir den 3:e juli.  8)
Blogg: Robotkampen

AndersI

Som du märker hade jag ingen möjlighet att dra iväg mitt i sista veckan före semestern. När planerar du nästa gång?
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Tobbe Arnesson

Det är bara att välja; Stockholm, Hofors eller Sunnansjö: http://www.trotylbild.se/p/utstallningar.html

;)

Konstrundan i Ludvika kommun ger massor av tillfällen att kolla på lokala konstnärer runt om, ganska trevligt faktiskt. Synd man missar själva rundan som utställare men å andra sidan brukar det blir välbesökt och det är också trevligt. :D
Blogg: Robotkampen

Tobbe Arnesson

Nu i helgen är det dags för Konstrundan. Skulle ha påmint tidigare men...

Karta med alla utställare: https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zatBKOCSsIPw.kttLRzNopsf4

Blogg: Robotkampen