MOC: Tyskt rangerlok DB V60 - BR 363

Startat av Selander, 11 Februari 2013 kl. 20:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Selander

Här är ett till rangerlok, i 8wide bredd.
Storleken och motoriseringen är i princip identisk med de svenska V5 lok jag nyligen visade.
Dvs: vertikalt placerad Large PF-motor, batteribox och IR-receiver.
BBB Medium hjul på denna dock. Finns custom koppelstång som jag är lite sugen på..... för det har ju originalet.

Tar väl med denna till E-tuna mötet, om någon vill se det live.

EDIT: förlängde de vita tiles med strålkastarna på - tror det blir mer likt originalet så...
OCh en bild av originalet inkluderas också.

Nextuz

Citat från: Selander skrivet 11 Februari 2013 kl. 20:34
Här är ett till rangerlok, i 8wide bredd.
Storleken och motoriseringen är i princip identisk med de svenska V5 lok jag nyligen visade.
Dvs: vertikalt placerad Large PF-motor, batteribox och IR-receiver.
BBB Medium hjul på denna dock. Finns custom koppelstång som jag är lite sugen på..... för det har ju originalet.

Tar väl med denna till E-tuna mötet, om någon vill se det live.

Snyggt =)

Tycker det är lite synd med hålen på big ben hjulen... man kan bara använda koppelstång till hjulen, inte till ett drivande blindhjul eller så.. för då stämmer inte hålen med legostandard...
Och man borde ju kunna svarva big ben-hjulen lite så man fick på en o-ring för fästet =)

marpe

Tommy_la

Jag noterar att det finns goda skäl till att bjuda in representanter för modeljärnvägsföreningen i år också. :)
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

ogel

Mkt snyggt!

jag såg ett tåg med benders takpannor på. Loken såg nästan ut som gamla veteranplan över rutorna liksom väldigt runda o fina. nån som vet vad jag pratar om?

edit. efter lite efterforskning verkar de heta TMY eller TMX grymt charmiga

Tekei

Riktigt vackert!
Allt tåg-snack som dykt upp här på forumet det senaste får mig mer och mer intresserad av hela konceptet med tåg, och med det menar jag att vad ni gör är väldigt inspirerande! Önskar verkligen jag hade oändliga resurser. :P

LarsC

Wineyard

Förfärligt! Du håller sakta men säkert på att dra ned mig i tågträsket.
...
Fantastiskt snyggt  ;)

Joge

Selander

Har gjort en mini-modifiering + tagit nytt kort.
Även lagt in bild på originalet.
Vad tycker ni om det ?