LEGO Fan Weekend - Skærbæk 2013

Startat av Ras 74, 06 Februari 2013 kl. 21:51

Föregående ämne - Nästa ämne

lindyhep

Jamen, sweMezzas moc borde väl inte vara nåt problem att ta på flyg eller tåg :P ;)

Okej. Myko, försöker du säga att du vill bli körd ner till Skaerbaek? Att bil blir bäst alltså...

Anders67: Bara Myko som utställare var bland "stockholmarna" alltså. Jag gissar att inte Ras tänker dra upp nåt till Sthlm för att få det ner till Skaerbaek men man vet ju aldrig :)

Myko

För att vara lite mer seriös, så jo det skulle underlätta mycket för mig med bil ner. USS Två Flyttkartonger tar lite plats... Till Göteborg hjälpte Ras mig vid ett av de tillfällen han var uppe i Stockholm på jobb. Det funkade bra, men jag vet inte om han har lust och möjlighet att göra det igen.

sweMezza

Ska se om jag kan ta vår bil. USS Rymdskepp får du ha i knäet eller svoosha med ut genom fönstret.

lindyhep

Vår bil går troligen också att använda men är väl antagligen onödigt stor.

sweMezza

Inte säkert, er bil kan nog vara bättre. A6:an är så dum med sin design på bakluckan. Två flyttkartonger för USS Robust och sen det jag ska ta med mig kommer att behöva en del plats.

SuperMario

Lite frågor:

När är det tänkt att åka och hur länge blir man borta, till söndag eller måndag?
(Undrar vilka dagar jag behöver ansöka om ledighet för?)

Är stugorna bokade som:
1 cottage (6 beds) from Friday to Sunday including electricity?
eller
1 cottage (6 beds) from Friday to Monday including electricity?

Har det också bokats lakan och slutstädning eller ej?
Om inte, kan man göra det i efterhand?

lindyhep

Bra frågor. Till Skaerbaek var det ännu längre än till Billund va'? Jag behöver också veta vilka dagar jag måste ta ledigt. Jag hoppas också att lakan o städning är bokade (eller kan läggas till).

Jag har också anmält 2 byggen nu men om det kommer med hänger på om de har plats eller ej. Gissar att jag förvånar flera av er totalt när jag säger att jag troligen var sist att anmäla byggena.  :P (Och vid platsbrist stryks sist anmälda först.)

Anders67

Jag hade tänkt att ta ledigt fredag, åka mycket tidigt på fredag morgon, via öresundsbron, storabältbron och till skaersbaek, hem igen på söndag emftermiddag, så hemma sent söndagkväll/måndag morgon. Vi får be Ras74 att förtydliga hur stugorna är bokade, men jag förutsätter att vi får laka och slutstädning inkluderat i priset!

colonel

De fleste udlændinge bliver til mandag eftersom der tidligere år har været indbudt til et arrangement i Billund mandag morgen...

Anders67

Citat från: colonel skrivet 02 Augusti 2013 kl. 15:19
De fleste udlændinge bliver til mandag eftersom der tidligere år har været indbudt til et arrangement i Billund mandag morgen...

Det får man ju inte missa, så då blir det hemfärd på måndag istället :-)

Swe_mckvack

Citat från: Anders67 skrivet 07 Augusti 2013 kl. 13:47
Citat från: colonel skrivet 02 Augusti 2013 kl. 15:19

Det får man ju inte missa, så då blir det hemfärd på måndag istället :-)

Jag kan också tänka mig att stanna.
Ska vi kanske boka om stugan så att vi har den till måndag istället?

Edit: Kostar 300dkk extra i så fall.

lindyhep

Jag läste nåt kort om måndagen inne i FanWeekend-forumet och då lät det inte helt säkert att det skulle vara något på måndagen. Jag skummade dock igenom det som var skrivet och kan ha missförstått hur troligt det var att nåt skulle hända på måndagen.

Glöm det. Såg nu att det fanns info som jag inte läst innan.

Ras 74

Det har inte kommit upp något om detta ännu med hur stugorna är bokade. Men det borde strax göra det (men det kan hända att det redan är gjort)... jag kollar ;)

Förra året hade vi sänglinnen och städning inkluderat i boendet.

För de som vill stanna en natt till, så hade jag nog bokat en stuga i Billund natten mellan söndag och måndag.
Jag kommer inte stanna till på måndagen.

Jag vet vad som händer i Billund, och det är mer eller mindre inte värt det för min del.
Jag tar igen det på en annan karusell ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

lindyhep

Citat från: Ras 74 skrivet 12 Augusti 2013 kl. 12:14
Det har inte kommit upp något om detta ännu med hur stugorna är bokade. Men det borde strax göra det (men det kan hända att det redan är gjort)... jag kollar ;)

Förra året hade vi sänglinnen och städning inkluderat i boendet.

För de som vill stanna en natt till, så hade jag nog bokat en stuga i Billund natten mellan söndag och måndag.
Jag kommer inte stanna till på måndagen.

Jag vet vad som händer i Billund, och det är mer eller mindre inte värt det för min del.
Jag tar igen det på en annan karusell ;)

Ras, har du kollat?
Hur stugorna är bokade hänger väl på hur du har bokat dem :P
"3. Gather all needed info before booking: meals, bed linen, extra days in cottage, end cleaning.
4. Decide who books the cottage and get it done."

Du borde väl ha fått nån slags bokningsbekräftelse.

Ras 74

Allt ingår. Mat, sänglinnen, handdukar och slutstädning.

Föreningen tar kostnaden för detta så länge tills vi vet
vilka som verkligen kommer åka.

Därefter får varje medlem betala tillbaka sin del till föreningen.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.