Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

MOC á la samlare

Startat av Art Vandelay, 08 Februari 2013 kl. 13:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Art Vandelay

Jag är en samlare. Mina bitar umgås sällan med bitar från andra set. De ligger i sina zippåsar som ligger i sina arkivlådor.
Så hur MOCar man när tanken på set som blandas får kallsvetten att bryta fram?

Jo man har en grabb som frekvent roterar byggsatserna i sin bokhylla. Vem är det som får plocka isär set som inte är önskvärda längre? Pappa så klart. Så idag slog det mig. Jag bygger så klart en MOC av de bitar som jag sitter och plockar isär.

Premiären blir en snabb kreation som har sitt ursprung ur .

"Trots att alla varningstecken fanns där var det girigheten som gjorde Mört-Erik syskonlös."

Ras 74

Haha! Det var ju en jätte bra idé, och en riktigt snygg MOC till på köpet.

@ Art´s grabb: Riv fler av pappas modeller!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tekei

Haha! Riktigt snyggt! Jag har själv funderat på att riva min Shelob, men då jag inte har särskilt mycket lego i hyllorna ännu så får den nog stå kvar ett tag till. :)

lindyhep

Citat från: Ras 74 skrivet 08 Februari 2013 kl. 14:45
Haha! Det var ju en jätte bra idé, och en riktigt snygg MOC till på köpet.

@ Art´s grabb: Riv fler av pappas modeller!
¨

På A säger jag: rätt
På B.....nja var det inte tvärtom. Art är den som får riva sonens set?

Skrytsson

Roligt.  :)

@Art Vandaley: Med det aliaset borde du vara obligerad att bygga något på Seinfeld-tema!

Art Vandelay

Citat från: lindyhep skrivet 08 Februari 2013 kl. 17:29
På B.....nja var det inte tvärtom. Art är den som får riva sonens set?
Precis.

Citat från: Skrytsson skrivet 09 Februari 2013 kl. 00:02
@Art Vandaley: Med det aliaset borde du vara obligerad att bygga något på Seinfeld-tema!
Challenge accepted. Vilket set det än är som rivs nästa gång så ska det bli något ur Seinfeld.

marpe

Härligt koncept! Kul och djärvt.  :)

Stigge72

Citat från: Art Vandelay skrivet 09 Februari 2013 kl. 08:35
Citat från: Skrytsson skrivet 09 Februari 2013 kl. 00:02
Challenge accepted. Vilket set det än är som rivs nästa gång så ska det bli något ur Seinfeld.
Det ser vi (iaf jag) fram emot.

Art Vandelay

Jaha då var det klart.

Nästa grej som har byggts om efter att sonen har tröttnat på det är .
Eftersom det skulle vara något som har med Seinfeld och göra funderade jag först på att göra caféet som de brukar hänga på.
Men sen fick jag det röda draperiet på hjärnan som finns bakom Jerry när han gör stand-up i serien.

Så det fick bli stand-up haket.

Som vanligt tog tålamodet slut så det är väl bara en tiondel av bitarna som användes. Desto mer tid gick åt till att äntligen få lite hum om slutare och bländare på kameran. Och tack vare det nya stativet och fjärrutlösaren så tycker jag det blev helt okej.

På återseende tills nästa set ska rivas   :)

o0ger

Wow, bra gjort. Det är rätt likt faktiskt.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Gideon

Citat från: Art Vandelay skrivet 27 Februari 2013 kl. 18:10
Som vanligt tog tålamodet slut så det är väl bara en tiondel av bitarna som användes. Desto mer tid gick åt till att äntligen få lite hum om slutare och bländare på kameran. Och tack vare det nya stativet och fjärrutlösaren så tycker jag det blev helt okej.
Snyggt fotograferat! Att få till ett bra foto är ju en viktig del i att presentera sina MOCs.
Håller själv på att lära känna nya sidor av min kamera nu när jag börjat fota lego på allvar, går ju att göra mycket trevligt med stativ, ljussättning och laborerande med bländaren :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Art Vandelay

Medan jag satt och skrev inlägget igår så var det någon som byggde om stället lite.

Kul att bli brädad av en 6-åri... 6,5-åring  ;D