[MOC] Monsterjägarna går till anfall

Startat av JimJam, 07 Februari 2013 kl. 02:23

Föregående ämne - Nästa ämne

JimJam

Nu har jag gömt mig i skuggorna av forumet i någon månad eller två och tyckte det var dags att slänga ut en MOC jag lekte med ikväll. Inte 100% nöjd, men det var lärdomsfullt att leka lite med minimalt antal synliga studs, lite SNOT och så. Har inte byggt något seriöst sen jag fick för mig att bli AFOL, så detta är mitt första alster.

Har bara tillgång till de få set jag plockat på mig hittills, men är så sjukt såld på monsterjägarna!

Här kommer min (med fantastiskt dåliga bilder, måste fixa ihop en riktig ljuslåda...) första MOC i vuxen ålder!

Galna vetenskapsmäns sällskap.

Tanken  är att visa en dynamisk scen där Rodney Rathbone, monsterjägarnas ledare, har hittat två galna vetenskapsgubbars hemliga lab. Han greppar snabbt sin värja och går till anfall mot den förste mannen, som försvarar sig så gott han kan. Innan den andra galningen hinner komma till sin kompanjons undsättning "knackar" herr McHammer på dörren och skriker med en tung irländsk accent att det är "HAMMARDAGS".

Kunde inte hålla mig när jag var klar med själva scenen, så uppe på taket håller den gode Majoren två stycken monster på plats!

Tredjepersonslegoshooter!

Sorry återigen för bilderna... ska ordna bättre när jag får tid att fixa ljuslåda och vettig utrustning. Dessa är tagna på golvet av en alldeles för trött mig...

Över och ut!

/Jimmy

dalle

Tie Fighter

Illuwatar

Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Silence101

Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

AndersI

Välkommen! Och inte alls dåliga bilder, av en inte alls dålig MOC!
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Illuwatar

Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Stigge72

Välkommen ut i ljuset!
Jag tycker att dina bilder är klart godkända.
Och MOC:en är riktigt snygg och kul också.

Record

Snyggt, gillar temat med monster fighters, du har fått till ett snyggt kompakt moc, i första bilden.

Välkommen ut :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Selander

JimJam

Tackar :D

Sitter och funderar på vad som kommer härnäst, blir nog till att bygga en liten scen med monsterjägarna när dom inte jagar monster, utan sitter hemma och vilar.

Vibora

Snygg och rolig MOC. Tycker du har fått till bra action i första bilden.

Anders67

Snyggt, och det är helt OK att gilla Monster serien! Du har fått in en bra närvarokänsla i gubbarna!
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

jalex

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

MicroByggare

Toppen !!  ;D jag har alltid gillat vigs som har coola detaljer ett super plus för iden med takets golv som är utskuret i sicksack!