Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Knuttimmrad stuga

Startat av Etzel, 30 Januari 2013 kl. 18:09

Föregående ämne - Nästa ämne

Etzel

Mitt bidrag till Eurobricks "Expand the Winter Village Contest III", en knuttimmrad stuga:

Komplett med ljus-bit i eldstaden.

Och ja, björnskinnet är äkta LEGO: x1870  ;)

Stigge72

Snyggt!

Men... Ser inte figurerna väldigt bleka ut, för att komma från vinterbyn? ;)

lindyhep

Snyggt! Gillar tropikhjälmen som lampskärm :) för att nämna något.

AndersI

Snyggt! Gillar alla detaljerna. Så fort jag såg bilden tänkte jag fråga om björnskinnet, men du hade tänkt på det också!

Enda anmärkningen är att stockarna känns aningen tjocka, men man har ju inte så mycket att välja på när man jobbar med Legobitar.

Edit: Så här på bild ser granen väldigt bra ut - funkar den lika bra i verkligheten?
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

mordatre

Förutom allt annat snyggt så tycker jag  att granen ser väldigt bra ut på bild.  Har hon supit och trillat ner för stegen?  :o   ;D
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Etzel

Citat från: AndersI skrivet 30 Januari 2013 kl. 18:24
Snyggt! Gillar alla detaljerna. Så fort jag såg bilden tänkte jag fråga om björnskinnet, men du hade tänkt på det också!

Enda anmärkningen är att stockarna känns aningen tjocka, men man har ju inte så mycket att välja på när man jobbar med Legobitar.

Edit: Så här på bild ser granen väldigt bra ut - funkar den lika bra i verkligheten?
Ja, stockarna blir antingen lite för stora eller lite för små (jag har använt 1x1 runda förut: länk), men 2x2 kändes ändå rätt så rimligt.

Granen är byggd utifrån den officiella i 10199 Winter Toy Shop, och bara ändrad lite grann. Funkar utmärkt IRL, till och med bättre kan jag tycka eftersom man oftast ser den uppifrån då. Rötterna blev möjligtvis lite för stora på den, men men.

Superkalle

Veden är ju bara för cool. Brilljant!

o0ger

Wow, detta var riktigt snyggt! NPU på björnfällen!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Record

Najs, snyggt byggt. Det finns stugor som är timmrade i grovt timmer, så helt dum är den inte.
Skinnet är ju hel skönt, men tänkte direkt att det var chewbacca som slänkt in skinnet :P
Friskt satsat, hälften vunnet..

sweMezza

+1 på vedklabbarna. Ser riktigt bra ut.

janimakaj

riktigt snyggt :) jag tycker de funkar bra med de grova stockarna..
Unless you try, you will not know if it works! ;)

tellblom

Veden e så bra, Som vanligt i dina byggen finns det så många underbara detaljer. Granen e supersnygg
Vad det gäller grova stockar så är det väl en kanadensisk redwood stuga :)

Jesperallen

Mycket snyggt! Känns verkligen timmerstuga. Många bra detaljer.

Selander

Snyggt hus, och det där björnskinnet har väl återkommit i dina moc:s ända sen du blev aktiv här, eller hur?

Etzel

Citat från: Selander skrivet 30 Januari 2013 kl. 21:31
Snyggt hus, och det där björnskinnet har väl återkommit i dina moc:s ända sen du blev aktiv här, eller hur?
En trogen favorit.  ;D