Vinjett-stafett - Historiska händelser

Startat av Kvarnbacka, 27 Januari 2013 kl. 15:34

Föregående ämne - Nästa ämne

stej123

Flight 4590 kraschar den 25 juli 2000?

Carl T

Citat från: stej123 skrivet 02 Mars 2013 kl. 17:59
Flight 4590 kraschar den 25 juli 2000?

Visst är det Air France Concorde-flight 4590 som brinner och kraschar i Paris. Så dog 100 passagerare och 9 besättningsmedlemmar, och i förlängninge även Concorde.

Din tur.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

stej123

Vi får se om jag hinner bygga något ikväll, annars kommer det imorn

stej123

lindyhep

Det måste ju vara Ara Abrahamian i OS i Beijing, (14 augusti) 2008 när han lite lätt arg ;) tar emot bronset och sen lägger det i mittcirkel på mattan och går.

stej123

Citat från: lindyhep skrivet 03 Mars 2013 kl. 00:38
Det måste ju vara Ara Abrahamian i OS i Beijing, (14 augusti) 2008 när han lite lätt arg ;) tar emot bronset och sen lägger det i mittcirkel på mattan och går.

Rätt såklart, din tur :)

lindyhep

Okej, ett simpelt litet bygge.
Vad hände här, vem och när?

dalle

Alexander Flemming upptäcker penicillinet 1928.

Carl T

Aah, vetenskapshistoria. Sådant uppskattas. :)
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

lindyhep

dalle

Tack. Första vinsten.  :)
Ni får vänta till imorgon innan jag lägger ut min tävling.

dalle

Vad händer här? Vem, var och när?

Carl T

Anders Franzén återfinner regalskeppet Vasa utanför Beckholmen den 25 augusti 1956.

dalle

Rätt svar. Grattis Carl T!! Din tur.

Carl T

:D

Tyvärr har jag fortfarande inte byggt upp en buffert men jag har åtminstone en idé till ett bygge. Det kommer i kväll!