Vinjett-stafett - Historiska händelser

Startat av Kvarnbacka, 27 Januari 2013 kl. 15:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Kvarnbacka

Citat från: shutter skrivet 03 September 2013 kl. 20:38
när jag googlade på stöld och återfunnen hittade jag en historia om en eka ::)

Intressant, men det var ett kallare spår  ;)

Vibora

Jag avstår från att svara eftersom jag inte hinner bygga, men jag misstänker att pickles bidrog till den lyckliga upplösningen.

andreaseldh

Jag vågar svara trots att jag inte har någon aning om vad jag ska bygga om jag gissar rätt. Jules Rimet Trophy, den första vandringspokalen i fotbolls-VM, stals 20 mars 1966 under en utställning i Westminster Central Hall. Den hittades några dagar senare av hunden Pickles.

Kvarnbacka

Korrekt! Den stals även i Rio 1983, men då från ett skåp. Den gången slutade det inte lika lyckligt för pokalen, som smältes ner till guldtackor.

andreaseldh

Tack Vibora och Wikipedia! Få se om jag får ihop något, annars är det fritt fram för alla på söndag morgon.

andreaseldh

Jag ger upp!

Jag kommer inte komma på något att bygga så jag kan lika gärna släppa bygget fritt redan nu.

Andreas

MicroByggare

ja nu kan jag äntligen posta min vig. tack andreaseldh för stafettpinnen ;D

År, vad händer och vad hände innan.

shutter

Vibora

Ser ut att vara lite isberg runtom och livbåtar på väg bort från fartyget, så jag gissar på att det är Titanic som håller på att sjunka?

MicroByggare

Inte det heller. Men bra gissat
Om det skulle varit Titanic skulle jag försökt att få dit fler skorstenar  :P

stej123

M/S Estonia förliser den 28 september 1994

shutter

M/S Scandinavian Star brinner kraftigt 7 april 1990 utanför Lysekil?

MicroByggare

shutter

Överraskningsanfall som utfördes av den kejserliga japanska flottan mot den amerikanska marinbasen vid Pearl Harbor, Hawaii på morgonen den 7 december 1941.