BT-7, en rysk lätt stridsvagn + lite uppdateringar på tidigare byggen

Startat av stej123, 20 Januari 2013 kl. 20:27

Föregående ämne - Nästa ämne

stej123

BT-7 var den sista versionen i den ryska BT-serien. BT-vagnarna var lätt bepansrade men relativt snabba, och framförallt mycket rörligare än de flesta motsvarande stridsvagnarna för tiden. BT-7 producerades mellan 1935-1940 då efterträdaren T-34 tog över. BT-7 var beväpnad med en 45 mm kanon och räknades som relativt välbestyckad när den introducerades på 30-talet, men visade sig snart vara allt för klen mot andra stridsvagnar. BT-7 delar vissa likheter med den efterföljande T-34, bland annat att de båda hade Christie-upphängning.

Referensbild:

Min Spitfire har uppdaterats med symboler på vingarna samt fått röda "tyglappar" för vingkanonerna, något som användes för att inte kanonerna skulle få fukt i sig eller frysa före kanonerna avfyrats.

Jag har byggt ett nytt torn till en av mina T-34 så att den nu är en T-34/85. Skillnaden är formen på tornet och en kraftigare kanon. Med det nya tornet rymdes tre man i tornet istället för två man som tidigare.

Anders67

Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Art Vandelay

Gillar! Har du lyckats få in en gubbe i cockpiten på din Spitfire?

Stigge72

Snygga modeller.

En grej med Spitfiren: Jag trodde att vissa modeller hade "långa" kanoner i vingen (som stack t en bit framåt), och andra hade pipor som slutade typ i vingens framkant. Men jag har inte sett någon som haft både och (har väl inte sett alla 25 eller vad de slutade på heller, iofs :P)

stej123

Citat från: Art Vandelay skrivet 20 Januari 2013 kl. 20:51
Gillar! Har du lyckats få in en gubbe i cockpiten på din Spitfire?

Tyvärr inte med armarna i behåll...och utan armar vet jag inte hur han ska styra planet :(

Citat från: stigge72 skrivet 21 Januari 2013 kl. 00:41
Snygga modeller.

En grej med Spitfiren: Jag trodde att vissa modeller hade "långa" kanoner i vingen (som stack t en bit framåt), och andra hade pipor som slutade typ i vingens framkant. Men jag har inte sett någon som haft både och (har väl inte sett alla 25 eller vad de slutade på heller, iofs :P)

Nu var jag tvungen att läsa på lite (wikipedia). Men de första varianterna hade 8 st finkalibriga kulsprutor som slutade i vingens framkant. Senare varianter fick 2 st 20 mm kanoner + ett antal kulsprutor (antingen 4 st 7,7mm eller 2 st 12,7mm). Hur som helst har du rätt i att ingen variant hade 6 st kulsprutor + 2 st kanoner, så det får jag ändra. Tack för påpekandet!