Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tåg 114 värde

Startat av shiftaltcmd, 22 December 2012 kl. 11:45

Föregående ämne - Nästa ämne

shiftaltcmd

Vad kan ett tåg vara värt? Hittade ett med en bra låda för 350:-.

Pelle64

Är lådan komplett med innerkartong köper jag den direkt av dig för en femhundring.

J. Israelsson

Då är den säkert värd några hundralappar till. :) Om någon tycker att det är värt att registrera sig på detta forum för att meddela detta.
LEGO Ideas: My Neighbour Totoro

Nextuz

Citat från: shiftaltcmd skrivet 22 December 2012 kl. 11:45
Vad kan ett tåg vara värt? Hittade ett med en bra låda för 350:-.

Hehe.. jaa.. behåll den o sug på den.. ett bra tag ;)

shiftaltcmd

Tackar för svaren. Kändes som mycket pengar för lite nostalgi men det verkar ju som att man får pengarna tillbaka om det skulle behövas. Hittade ingen på Bricklink så passade på att fråga här.

bjomark77

Enligt brickpicker så såldes ett sett på ebay för ca 1100:- för 1½ år sedan.

Vet dock inte hur tillförlitlig sidan är.

http://www.brickpicker.com/bpms/set.cfm?set=114-2

stegu

114 är ett ovanligt set. Jag hittade ett "near mint" i något skadad kartong i en blandad auktionslåda för några år sedan. Jag är inte tågsamlare, så jag sålde det till ett vänskapspris 500 kr till en holländare. Min egen sats sedan jag var liten är sliten (jag var knappt fyra år när jag fick den), men jag sålde enbart instruktionerna (hålslagna och rätt så skrynkliga) till en tysk entusiast för 400 kr. Om du hittar rätt köpare så är 1000 kr inget omöjligt pris. Men bygg färdigt med satsen innan du säljer den. Det är inte så troligt att du någonsin hittar en igen utan att den kostar skjortan.

shiftaltcmd

Tackar för svaret. Jag slog till och köpte den. Nostalgi för mig är 70-talet, 60-tal kändes gammalt redan när jag växte upp. Ska vårda den ömt ett tag och sen går den gå vidare till någon som uppskattar den ännu mer.
Lådan hel och fin, instruktionen är med, fina bitar. Har nog legat bortglömd i nästan hela sin livstid.

stegu

Trevligt. Jag äger som sagt ett 114 i väldigt vällekt skick. Det var ett av mina första set. Problemet var att jag inte hade några skenor förrän två år senare när jag fyllde fem, och kopplingarna med krok var himla pilliga för mina fumliga barnfingrar. Dessutom tycker jag så här i efterhand att både loket och den lilla vagnen är ganska anskrämligt fula. Nostalgin för min del börjar snarare med tågset 120, som jag fortfarande har kvar i hyggligt skick med fungerande men litet trött motor.

shiftaltcmd

Ev vinst får sen gå till att komplettera det som är nostalgi för mig, Classic castle och Classic Space (de första blå och gråa modellerna)

shiftaltcmd

Slutet på historien.
En holländare erbjöd 700 euro. Svårt att tacka nej till det. Tycker själv att även om tåget hade en viss charm så var det ganska fult.
Såg till att fota det ordentligt som ett minne av min bästa lego-affär.

lindyhep

Grattis! Blir det lite castle och space nu då :)

Nextuz

Citat från: shiftaltcmd skrivet 02 Mars 2013 kl. 09:57
Slutet på historien.
En holländare erbjöd 700 euro. Svårt att tacka nej till det. Tycker själv att även om tåget hade en viss charm så var det ganska fult.
Såg till att fota det ordentligt som ett minne av min bästa lego-affär.

Grattis :D

shiftaltcmd

Citat från: lindyhep skrivet 02 Mars 2013 kl. 10:54
Grattis! Blir det lite castle och space nu då :)

Sambon och Lilleman tycker att en tripp till Legoland är bättre. Tror jag håller med om det.

Barbaroux

Grattis! Får man fråga hur du hittade köparen?