Recension: 75003 A-Wing Starfighter

Startat av shutter, 16 December 2012 kl. 21:58

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

Ett inköp på Toys´R Us i helgen med 25% rabatt på Star Wars gav ett pris på 254,25 mot ordinarie pris 339 kr.
Som samlare av rymdskepp från SW är A-Wing Starfighter något som förekommer i periferin och har varit lågt prioriterat. När nu skeppet släppts i mindre box och med fräcka minifigurer blev det ett köp.

Det är kul att konstatera att LEGO tagit åt sig av kritiken och nu packar sina set i kompakta boxar.

Påse 1-3, bruksanvisning på 60 sidor samt stickers finns i boxen.

Påse 1. Logisk struktur på bygget utan avancerade tekniker, bra tryck och tydliga steg i instruktionsboken gör setet lämpligt för barn.

Intressanta bitar.

Påse 2. Tycker stickers är helt okej men hade önskat att färddatorn varit en tryckt bit. Problemet med klistret har LEGO i alla fall löst då dessa sitter som berget.

Påse 3. Jag gillar färgskalan och det kompakta formatet.

Extremt detaljerad hjälm som påminner om power miners. Alla figurer har tryck på ryggen. Piloten och Han Solo är nya mf.

Omdöme: Lättbyggt trevligt rymdskepp. betyg 4 av 5. Prisvärt? Ja, för 255 kr.  8)

Roger Brickjet

Trevlig recension! Blev lite sur nu att jag bara köpte en i julklapp till sonen...men med lite tur gillar han den inte eftersom han inte sett filmerna ännu :)

Ras 74

Jätte trevlig recension Shutter!

Ver det klistermärke på cockpitten?

EDIT: Ser nu att det var det. Synd :(
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mechamike

Föredömligt recenserat! Nya piloten och nya Han ser ju väldigt trevliga ut.. får komplettera min samling A-wingar..
?

Stigge72

shutter

Kul att ni gillar min recension  ;)

God Jul alla Swebrickare!