Darth Vader-väckarklocka

Startat av Myko, 04 December 2012 kl. 17:18

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Jag fick en Darth Vader-väckarklocka i present, men jag lyckas inte lista ut hur man växlar mellan 12 och 24 timmarsformat?

Hjälp mig i LEGO-världen! :)

bjomark77

På en del klockor får man ställa in 24 timmars genom att bläddra timmarna ett helt varv. Men vet inte om det är så på denna klocka.

Ras 74

Kan det vara så att den är gjord för amerikanska marknaden i första hand.
De är ju inte så inne på 24 timmars grejen, utan kör ju med pm och am. Så för dem spelar det ju kvitta.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Myko

Exempel på sida som säger att det finns 12 och 24-timmarslägen: http://www.tgftoys.com/LEGO-Star-Wars-Darth-Vader-Alarm-Clock-LEGO-9002113.htm

Googlar man på "lego darth vader alarm clock 24 hour" får man massor med sidor som säger att det går att göra, men inte hur.

Citat från: bjomark77 skrivet 04 December 2012 kl. 18:04
På en del klockor får man ställa in 24 timmars genom att bläddra timmarna ett helt varv. Men vet inte om det är så på denna klocka.

Har testat detta men tyvärr inte.

Stigge72

Citat från: Myko skrivet 05 December 2012 kl. 16:20
Citat från: bjomark77 skrivet 04 December 2012 kl. 18:04

Har testat detta men tyvärr inte.
Två varv då? :P

Dels för att komma förbi både am och pm, men även att den kanske tror att du kanske missade den timmen du var ute efter första gången.

Carl T

Jag har letat instruktioner på nätet men inte hittat något. Men... trycka på två knappar samtidigt eller hålla ner någon knapp 3 sekunder?
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Erik

På Stormtroopern trycker man på knappen "Time set" så skiftar den från mellan 12- och 24-timmarsläge. Det bör vara likadant med Darth  :)

Myko

Citat från: Erik skrivet 08 December 2012 kl. 17:12
På Stormtroopern trycker man på knappen "Time set" så skiftar den från mellan 12- och 24-timmarsläge. Det bör vara likadant med Darth  :)

Tack, men det funkar inte på min. :(

lindyhep

Är den köpt i Sverige? Finns inte manual med är det mig veterligen skäl till reklamation.

Myko

Manual finns, men det står inte där. :)

lindyhep

Står det något om 24h-format där?
Om varan saknar funktioner man kan förvänta sig kan man också reklamera. http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/lagar/konsumentkoplagen/

Fast det kanske är krångligt när du fått den förstås.
Alternativen är väl att fråga affärer som säljer såna. Antingen genom att gå dit eller maila. Är det Lego som står som tillverkare? Isåfall går det väl att maila dem också. Ja, eller vem det nu är som tillverkat.

marpe

.

Skafte

Min Stormtrooper byter mellan 24h och AM/PM när jag trycker en gång på "Time Set"-knappen. Ursäkta att jag är sen in i den här tråden, men jag bedömde mina chanser till att vara behjälplig med teknisk support till mindre än en fis ombord på Enterprise.  ???

mrNoodles

Citat från: Skafte skrivet 12 December 2012 kl. 23:51
Min Stormtrooper byter mellan 24h och AM/PM när jag trycker en gång på "Time Set"-knappen. Ursäkta att jag är sen in i den här tråden, men jag bedömde mina chanser till att vara behjälplig med teknisk support till mindre än en fis ombord på Enterprise.  ???
Samma med sonens Darth Vader klocka, en gång på TimeSet växlar mellan 12 och 24h visning.

Myko

Tack för hjälpen! Min gör inte så. Oh well.