Tävlingsbidrag: Demonernas borg

Startat av Carl T, 02 December 2012 kl. 21:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Carl T

Demonerna och deras armé av skelettkrigare lyckades för länge sedan erövra borgen från den gode kungen. Folket i landet har förslavats och demonerna skickar då och då ut sina krigare för att hämta nya offer som genom fasansfulla ritualer förvandlas till nya skelettkrigare.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Carl T

Lite mer story om tiden räcker:
Kungen själv blev skelett men något gick fel och han vill bara sitta på tronen hela dagarna i stället för att lyda order.

Uppe på det som var borgens tak har man byggt ett stort tempel där man tillber en namnlös demongud. Inuti borgen förbereder demonerna sina offer, som trots horribel stympning ännu lever när de förs upp till templet för att offras. De ännu oskadda fångarna ser inte så glada ut.

När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Anders67

Denna var ruggig! Styckningen av den röda gubben är hemsk, grillningen av princessan ser ut fortskrida enligt plan, Bygget är helt klart ett maffigt bygge!

Gideon

Härligt bygge med fina inredningsdetaljer :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

lindyhep

Men fy tusan. Vad är det för hemska fantasier du lyckas få fram :o Det är ju nästan så man blir lite mörkrädd såhär på kvällskvisten av den styckningen.
Tempeldelen var riktigt häftig ovanpå.

mordatre

Jag hade nog satt det där fräcka pentagrammet på framsidan istället för demonhuvudet. Tortyrscenerna var riktigt bra,  nu måste jag ha röda robotkroppar.  :D
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Jesperallen

Snyggt! Många Goa detaljer, gillar skarpt att den är studerbar inuti.

swestar

Citat från: Jesperallen skrivet 02 December 2012 kl. 22:42
Snyggt! Många Goa detaljer, gillar skarpt att den är studerbar inuti.
Kan bara hålla med :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Sollan

Snyggt! Läckert märke på baksidan!

NIN777

Vilken cool borg....gillar Pentagrammet skarpt, men som mordatre skrev skulle det passa ännu bättre på framsidan.

de Gothia

snyggt på ett makabert sätt! :) kul att man får se inredningen!

han som styckas påminner mig om Iron maidens Eddie i albumet X factor! :)

Carl T

Tack alla för kommentarer. :)

Citat från: NIN777 skrivet 03 December 2012 kl. 10:08
Vilken cool borg....gillar Pentagrammet skarpt, men som mordatre skrev skulle det passa ännu bättre på framsidan.

Jag får ta och flytta det! Jag har ändå funderat på att bygga om hela alltet så att det går att dela vertikalt i stället för horisontellt. Det blir mer lek- och utställningsvänligt så.

Citat från: lindyhep skrivet 02 December 2012 kl. 22:34
Men fy tusan. Vad är det för hemska fantasier du lyckas få fram :o Det är ju nästan så man blir lite mörkrädd såhär på kvällskvisten av den styckningen.
Tempeldelen var riktigt häftig ovanpå.

Jag har kanske tittat för mycket på vampyrserier på TV. ;)

Ett problem jag såg med templet när jag byggt färdigt det var att det är för högt i förhållande till resten. Så nu funderar jag på om jag skulle bygga till borgen med ett par extra våningar. Tyvärr verkar någon ha moppat upp alla större partier billiga Dark Bley 3001, så det får nog vänta. Eller förresten, jag skulle ju bygga om det. Får se hur det blir med det.

insurrection

Fint bygge Carl!
Gillar att du jobbat så mycket med inbyggt ljus och gillar också att så många rum har olika scener från din skelett-skapnings-story.
Säger som mordatre, nu kommer röda robotkroppar hamna på inköpslistan.

Stigge72

Snyggt. :)
Skulle inte kalla det för trevligt, dock... ;)