Tävlingsbidrag: Leveransen

Startat av Teabox, 02 December 2012 kl. 17:54

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Den onda häxan behöver ständigt ungt blod för att utöva sin magi. Därför är det alltid för henne ett glädjande tillfälle när hennes tjänare dyker upp med en ny leverans.

Mitt lilla bidrag till "Hemska slott och borgar"-tävlingen. Med nöd och näppe att jag hann med att få ihop det :P

"Godset"

Häxan på hennes balkong tillsammans med sitt "husdjurs troll".

Dörrvakten

Det var inte helt konfliktfritt att låna vovvens filt som bakgrund. Fick locka bort honom med lite godis :)

Stigge72

Snyggt.
Oavsett vad herr S tycker, så tycker jag att filten funkar bra som bakgrund. Lite bergskänsla liksom.

Jesperallen

Ser mycket bra ut! Får spana in lite detaljer när familjen somnat.
Kul att se att man kan använda dessa fleshfigurer till nåt vettigt också....

sweMezza

Kul att se ett bidrag till, snyggt jobbat! Jag undrar om det kommer något till i sista minuten.

Och vovven ser riktigt förnärmad ut!

Anders67

Stiligt, gillar svamparna, träden eller enarna ser bra ut. Tycker lite synd om killen i källaren. Snyggt foto!

Sollan

Snyggt! Riktigt häftiga granar!

mordatre

Tycker det har en skön sagokänsla. Väldigt stilrent och bekvämt att titta på.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

swestar

Håller med om "sagokänslan". Känns j-t mysigt att titta på.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

de Gothia

Oj vad snyggt! färgschemat på denna moc var så snygg! bara dark färger va? de mörkgröna träden är så snygga! (måste beställa sådana plates på BL snart! :)) Gillar att muren har olika höjdskillnader!

janimakaj

riktigt snygg!! som andra har skrivit så gillar även ja "sagokänslan" i bygget: :)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Superkalle

Vilken gullig hund.

(MOC:en bryr jag mig inte om  ;D)

Record

Najs. Granarna har perfekt färg.
Friskt satsat, hälften vunnet..

insurrection

Bara upprepningar av vad som tidigare sagts, men iaf:
Gillar ditt färgschema skarpt, de gula svamparna gör sig riktigt bra bland allt det mörka, granarna är också riktigt snygga. Och Simpsson: Naaaw :)

Teabox

Tack för alla de fina ord :)

Citat från: de Gothia skrivet 03 December 2012 kl. 10:29
bara dark färger va?

Ja, primärt så är det dark brown, dark green, dark bley och dark blue. Bara detaljerna som är av de "ljusa" färgerna. Satsade på att få en "mörk skog"-känsla.

Stigge72

Vad är det förresten för hjälm Brown Jenkins-wannabeen har på sig?