Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Creator 2013

Startat av Kwagge, 17 November 2012 kl. 19:02

Föregående ämne - Nästa ämne

Kwagge

Superkalle

De har varit kända ett tag nu (ett par veckor tror jag), men aldrig fel att få en anledning att flukta på dem en gång till :)

Tåget är ju utan tvekan favoritetn, men det spelar också i en klass för sig själv.

Record

Jo tåget är ju superklass på, men någon speciel konkurens från det andra kan man väl inte tala om, rena junket ;)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Skafte

31004 Fierce Flyer ser ju ut att vara en örn. Skall bli intressant att se om Bilbo-örnarna blir lika stora...

stej123

Är det inte dags för Lego att släppa ett nytt maffigt creator-hus snart? De senaste har ju varit riktigt "mjäää" både gällande färgskala och storlek...

Carl T

Citat från: stej123 skrivet 18 November 2012 kl. 01:36
Är det inte dags för Lego att släppa ett nytt maffigt creator-hus snart? De senaste har ju varit riktigt "mjäää" både gällande färgskala och storlek...

Jag skulle tro att bristen på stora Creator-hus har att göra med modulhusens framgångar. Min legobudget sörjer inte. ;)
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Kwagge

Vilket tänker du var deras sista stora?

kom ju inte så länge sedan.. Om du menade den storleken

stej123

Citat från: Carl T skrivet 18 November 2012 kl. 09:18

Jag skulle tro att bristen på stora Creator-hus har att göra med modulhusens framgångar. Min legobudget sörjer inte. ;)

Ligger nog någonting i det.
Citat från: Kwagge skrivet 18 November 2012 kl. 09:57
Vilket tänker du var deras sista stora?

kom ju inte så länge sedan.. Om du menade den storleken

Tänkte inte på något specifikt hus, men de senaste och det som kommer 2013 imponerar inte direkt. Storleken på är det väl inget fel på storleksmässigt, men jag gillar av någon anledning inte riktigt det huset heller. , och var riktigt fina hus :)

Kwagge

Tänkte inte på något specifikt hus, men de senaste och det som kommer 2013 imponerar inte direkt. Storleken på är det väl inget fel på storleksmässigt, men jag gillar av någon anledning inte riktigt det huset heller. , och var riktigt fina hus :)
[/quote]

är klart det bästa de har kommit med ;) Tyvärr var livs längden kort på det huset.

har jag placerat 2st vid en strand, då blir det perfekt.

WordArtist

Jag längtar tills de kommer ut i butik!

Anders67

Hittade detta nya hus på google, det är ju skitsnyggt! Det blir nog minst 3st sets!

2013 LEGO CREATOR SETS: The only picture revealed in the LEGO Creator series is the # LEGO Creator Family House. Alternate models are a villa and a small factory.

Uppfångat på
http://thebrickblogger.com/2013/01/summer-fall-2013-lego-sets-first-pictures/

SuperMario

Schyst set!! :-)
Gillar speciellt att de har blandat takdelar i dark red och reddish brown..

Kwagge

Bästa på länge!

Såg bilden på shopen i helgen...

Anders67

Citat från: Kwagge skrivet 05 Februari 2013 kl. 22:17
Såg bilden på shopen i helgen...

Ligger i korgen redan :-)

lindyhep

Jag tog på mig mammaögonen när jag såg det där också och tycker det ser ut som ett mycket lekvänligt hus. Fick lite dockhuskänsla.