Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Castle 2013

Startat av dalle, 14 November 2012 kl. 15:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

Bästa sättet är att bli så pass kompis med någon som jobbar i en leksaksbutik att han/hon låter dig glutta i den s.k. Retailer-katalogen som innehåller de flesta set som kommer släppas under året.

Annars är det att läsa trådarna i den här forumsdelen. Tror de flesta innehåller bilder och releaseuppgifter vid det här laget. Du kan även kolla brickset och Eurobricks som oftast brukar ha nyheterna innan de kommer hit.
Legobloggen: http://legobloggen.com

eldh

Okej tack för snabba svar.

L3goknekten

Dags för LEGO att ta ett snack med George RR Martin tycker jag.  ;D

Hade varit coolt med några houses från Westeros!

Johan

lingonfil

Jag tror att Game Of Thrones innehåller lite för mycket avhuggna huvuden och andra "olämpliga" inslag för LEGOs smak.

lingonfil

Någon som vet när dessa Castle set börjar säljas?

Magnus den store

Citat från: lingonfil skrivet 05 Maj 2013 kl. 00:58
Någon som vet när dessa Castle set börjar säljas?

Augusti, tydligen.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Cakeman

Trevligt med 4 figurer i det minsta setet men jag är inte säker på att jag gillar trycken... jag får se när jag håller en i handen - som tidigare personer här skrivit så ser de lite barnsligare ut än lotr och den föra vågen borgfigs. Men jag ser fram emot en recension här när någon får tag på ett set. Det ser ut att komma med lite trevliga bitar dock så jag kommer säkert införskaffa ett set eller två.

Magnus den store

Köpte (The Gatehouse Raid) på Amazon (UK) för någon vecka sedan. Ville ha setet mest för hästmunderingen och minifigurerna. Även om heraldiken mest ger sken av att Lego snurrar i gamla hjulspår är det ganska trevliga tryck på torso, ben och rustning. Har inte bemödat mig att bygga ihop det utan bitarna hamnade direkt i sorteringslådan.

+
1 st 60621 (Door 1 x 4 x 6 Barred) i Pearl Dark Gray
8 st 3701 (Technic, Brick 1 x 4) i LB Gray. Man tackar!
9 vapen på 4 mf känns generöst.
Drakriddaren har 2 ansiktstryck.
Fin design på tryck.
Hästmunderingen.

-
4 st 87081 (Brick, Round 4 x 4). Vet inte vad jag ska med med alla dessa till?
12 st 3245c (Brick 1 x 2 x 2). Jag förstår varför men jag tar hellre dubbla antalet 3004 (Brick 1 x 2) eller 3010 (Brick 1 x 4) när det är möjligt.
Nygamla heraldiken.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!