"The Few" och ett Spitfire

Startat av stej123, 08 November 2012 kl. 23:46

Föregående ämne - Nästa ämne

stej123

Nu har jag äntligen fått in en pilot i cockpit :D :D :D Tog bara sådär en fyra månader... Har även gjort lite andra små ändringar, främst på bakkroppen på flygplanet.

Spitfire with pilot by stej123, on Flickr

dalle

Trevligt att piloten hitta sin plats. Har hört att piloten var viktig för planets framgångar. :)

Pekblom

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

stej123

Citat från: dalle skrivet 18 Mars 2013 kl. 06:01
Trevligt att piloten hitta sin plats. Har hört att piloten var viktig för planets framgångar. :)

Jag har också hört något liknande :D

Stigge72

Snyggt!

Håller med tidigare skribenter om att det var kul att se att piloten fick sin plats. :)

jalex

Mycket snyggt! Kul att du tar med lite historik också.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Tobbe Arnesson

Nu har jag tittat lite till och tror jag har ett förbättringsförslag.

Det som framförallt är utmärkande för Spitfire är den rundade vingen. Någon pilot kommenterade vid en flygning att man har en fin sikt åt sidorna av den, men det var också allt. Tydligen riktigt besvärligt att se något när man landar.

Hursom, jag tycker du lyckats bra med bakkanten men framkanten är för rak. Kanske kan du använda någon av dessa under vingen närmare kroppen för att markera lite svep på framkant?

32028 Plate, Modified 1 x 2 with Door Rail

4510 Plate, Modified 1 x 8 with Door Rail

3794 Plate, Modified 1 x 2 with 1 Stud (Jumper)

stej123

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 18 Mars 2013 kl. 19:59
Nu har jag tittat lite till och tror jag har ett förbättringsförslag.

Det som framförallt är utmärkande för Spitfire är den rundade vingen. Någon pilot kommenterade vid en flygning att man har en fin sikt åt sidorna av den, men det var också allt. Tydligen riktigt besvärligt att se något när man landar.

Hursom, jag tycker du lyckats bra med bakkanten men framkanten är för rak. Kanske kan du använda någon av dessa under vingen närmare kroppen för att markera lite svep på framkant?

32028 Plate, Modified 1 x 2 with Door Rail

4510 Plate, Modified 1 x 8 with Door Rail

3794 Plate, Modified 1 x 2 with 1 Stud (Jumper)

Förbättringsförslag uppskattas alltid!

Jag har dåligt med "plate with door rail", sen vet jag inte riktigt om jag förstod hur du menade...kan du visa med någon bild?

Tobbe Arnesson

Tanken är att "railen" ska sticka fram i vingen typ mellan kulsprutan och kroppen, för att göra framkanten orak och vingen bredare intill kroppen.

stej123

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 18 Mars 2013 kl. 22:59
Tanken är att "railen" ska sticka fram i vingen typ mellan kulsprutan och kroppen, för att göra framkanten orak och vingen bredare intill kroppen.

Okej, då är jag med på hur du menar! Ska prova mig fram, med lego blir man aldrig helt klar med något, det finns alltid förbättringsmöjligheter :D

stej123

Bestämde mig för att uppdatera min Spitfire med ett mer korrekt (och mycket snyggare) färgschema i dark green/ dark bley. Tyvärr finns inte alla bitar i light bley som jag använt i dark green, så jag fick sätta mig i LDD och laborera lite. Cockpiten är smalare (mer korrekt), men till följd av det får piloten numer klara sig utan flytväst.

Så här blev det:

spitfire ldd by stej123, on Flickr

Jag slarvbyggde bara i LDD mest bara för att få en uppfattning om hur camouflaget skulle se ut, så LDD-versionen saknar luftintag, kulsprutor, landningställ och lite annat. Nu väntar jag bara på bitarna i dark green jag beställt :)

Tie Fighter

Superkalle

Citat från: stej123 skrivet 18 April 2013 kl. 10:53
Jag slarvbyggde bara i LDD mest bara för att få en uppfattning om hur camouflaget skulle se ut, så LDD-versionen saknar luftintag, kulsprutor, landningställ och lite annat. Nu väntar jag bara på bitarna i dark green jag beställt :)
Det är precis så LDD skall användas! Och jag menar det. Som en del i designprocessen!

stej123

Citat från: Tie Fighter skrivet 18 April 2013 kl. 11:51
Det ser riktigt bra ut.

Tack :)

Citat från: Superkalle skrivet 18 April 2013 kl. 12:30
Citat från: stej123 skrivet 18 April 2013 kl. 10:53
Det är precis så LDD skall användas! Och jag menar det. Som en del i designprocessen!

Vet inte om jag använder LDD baklänges men oftast bygger jag något IRL först, för att sedan bygga upp modellen i LDD och där laborera lite med olika färger/bitar jag inte har tillgängliga.