Killer Croc Mech - Mitt bidrag i tävling på FBTB.net

Startat av Larry Lars, 07 November 2012 kl. 20:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

Här ser ni min skapelse "Killer Croc Mech" som är mitt bidrag i en tävling på FBTB.net. Uppgiften var att välja en Skurk eller hjälte från DC eller Marvel och sedan ge denne en Mech. Kolla in bilderna och berätta gärna vad ni tycker. Är ni sedan även medlemmar där kan ni ju rösta också. Förutsatt att ni tycker att min mech är en av de fem bästa bland skurkarna förstås. ;)

Detta var ett roligt om än smått panikartat bygge. Det var inte många dagar kvar när jag till slut bestämde mej för att delta. "Inga ursäkter" brukar det ju heta, men jag kan ju avslöja lite av dramatiken mot slutet. Det var 10 minuter kvar till deadline sex på morgonen, (Svensk tid.) när jag laddade upp mitt bidrag och det var då efter en helvetisk foto-session som avslutning på en tröttande byggnatt.

Efter att ha byggt flera olika robotar och lättviktiga "walkers", så är detta mitt första projekt med en rejält fet strids-mech. Behöver jag säga att de sista timmarna gick till att få nedre delen av spektaklet att inte krossas under sin egen vikt. Till slut stod den upprätt lagom länge för att fastna på bild.
Jag skall helt klart bygga mer sådant här, men nästa gång skall det ske under lite mer ordnade former.

Fler bilder på min Flickr
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

AndersI

Rätt färgskala och definitivt Killer Croc! Krokodilfacet är alldeles superbt. Gillar f.ö. front och axelpartiet med missilerna bäst, baksidan känns lite mer tveksam - lite väl fyrkantig och för lite uppenbar bepansring/skydd. Ger en känsla av att du tagit av skyddspansaret...

Men hur stor är den egentligen - jag skulle vilja se minifigen stå nere vid en av fötterna...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

o0ger

Jag har sett den på Flickr och jag tycker den är superläcker!

Riktigt schyssta färgval och som vanligt i många snygga tekniker i dina byggen.

Tur att du hann fota klart innan deadline när du nu hade bestämt dig för att bygga hela natten ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Larry Lars

Tack tack!

Citat från: AndersI skrivet 07 November 2012 kl. 21:10
Men hur stor är den egentligen - jag skulle vilja se minifigen stå nere vid en av fötterna...

Hm. Får kanske knäppa ett sånt kort då. Mätte denna mech som hastigaste nu med en stapel bitar på höjden. 24 bitar hög är den, och stapeln måste sedan vara 30 bitar hög för att mostsvara bredden med bössa armar och allt. Djupet mätte jag från rygg till nos till 18 på stapeln.

Var detta något sånär begripligt? (Den snabbtänkte får räkna om till "studs" själv.)

:)

mechamike

Citat från: Larry Lars skrivet 07 November 2012 kl. 20:40
Efter att ha byggt flera olika robotar och lättviktiga "walkers", så är detta mitt första projekt med en rejält fet strids-mech. Behöver jag säga att de sista timmarna gick till att få nedre delen av spektaklet att inte krossas under sin egen vikt. Till slut stod den upprätt lagom länge för att fastna på bild.
Jag skall helt klart bygga mer sådant här, men nästa gång skall det ske under lite mer ordnade former.

Haha.. ja det där känner man igen som Mech byggare.. när man börjar lasta på lite vapen och rakettuber då gäller det att inte hela skapelsen klappar ihop under tyngden..

Kul bygge! Hoppas du tar hem äran till Swebrick i tävlingen
?

Johan J

LEGO är skoj.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

jalex

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Teabox

Snyggt. Gillar designen på huvudet och de breda axlarna :)

Baksidan är alltid jobbig att designa. Personligen hade jag nog velat se lite mer grönt på baksidan om axlarna.

de Gothia

janimakaj

skit snyggt bygge  :D  huvudet och axlarna är super snyggt, gillar även hur du fått till ögonen och tänderna :)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Stigge72

Stiligt!

Den ser verkligen ut att passa den lille skurken. :)

Odidoma

Assnyggt! Gillar den verkligen, bra känsla i mech:ens framtoning, du har fått till mixen av person/maskin. Var kan man se de andra bidragen? Jag blir sugen på att försöka bygga en mech eller en ent kanske skulle passa mig bättre. Lycka till i tävlingen!

Larry Lars

Tack för alla fina kommentarer!

Nu har jag passerat den första gallringen och låg bra till av de 16 skurkar som gick vidare. Nu möts skurkar och hjältar var för sig i kamper två och två.
Är du medlem hos FBTB.net och varit det sedan en tid kan du rösta på mitt bidrag i "bracket 11".

Jag känner mej dock väldigt nöjd. Den mech jag började bygga fem dagar innan deadline tog sig vidare och slapp möte någon av de riktigt asbra i första duellen. Nu kan jag luta mej tillbaka och bara hoppas på det bästa.

Är redan sugen på att bygga mer i genren mech. Vi får se vad det blir.