Byggtävling - Hemska slott och borgar

Startat av Etzel, 02 November 2012 kl. 17:42

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Måste det vara minifig-skala? eller får man bygga i någon annan som man tycker känns bra?

Etzel

Citat från: stigge72 skrivet 05 November 2012 kl. 16:47
Måste det vara minifig-skala? eller får man bygga i någon annan som man tycker känns bra?
Alla skalor som man tycker känns bra funkar. ;)

Stigge72

Citat från: Etzel skrivet 05 November 2012 kl. 17:05
Citat från: stigge72 skrivet 05 November 2012 kl. 16:47
Alla skalor som man tycker känns bra funkar. ;)
Önskar att jag hade bitarna för att bygga i minilandskala, men då hade det blivit lite lite med 48 x 48...
Nu har jag hittat en lösning som jag gillar på ett problem, så skalan är redan fixad. :)

Skafte

Ser nu (har ju inte riktigt tittat på det sedan tävlingen utlystes) att det är deadline 22 ikväll. Blir nog svårt att hinna med för min del. :( Kanske lägger upp någon bild försent och ser om tävlingsledningen är snäll.  ::)

Etzel

Citat från: Skafte skrivet 02 December 2012 kl. 15:48
Ser nu (har ju inte riktigt tittat på det sedan tävlingen utlystes) att det är deadline 22 ikväll. Blir nog svårt att hinna med för min del. :( Kanske lägger upp någon bild försent och ser om tävlingsledningen är snäll.  ::)
Jag kanske låter bidrag som är några timmar försenade slinka med också. Beror på hur mycket mutor jag får. :P

Carl T

Jag misstänker att ankan inte nöjer sig med en påse gamla brödbitar, så jag snabbar mig med att få färdigt mitt bidrag.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

insurrection

Hoppas 4H kan falla inom "några"  ::) har fibblat med bygget i 2 veckor men inte haft tid nog att slutföra och fota fören sent nu ikväll  :-\

Ska bara tanka över från kameran nu så kommer det iaf en tråd.

Etzel

Nu avslutas tävlingen. De bidragen som kom sent i går kväll och i natt får vara med de också.
Röstningstråd kommer inom kort.
Tack till alla som deltagit!

Teabox

Orkar inte skriva i varenda bidragstråd så jag skriver här istället. Det har kommit in många fin bidrag med roliga detaljer. Kul att titta på dem alla. Det kommer bli svårt att rösta :)

insurrection

En generell kommentar om alla byggen är att jag tycker det är lustigt hur många som valt liknande idéer.
Zombifiering och fångar som just ska föras in i borgarna t.ex.

Gideon

Började skriva i röstningstråden, men inlägg som inte är röster platsar nog bättre här...

Citat från: insurrection skrivet 03 December 2012 kl. 23:59
Frågor och funderingar:
Först vill jag ha sagt att jag tycker jag det är kul med en sån här omröstning, motiverar en att kolla in byggena ordentligt och fundera på hur man ska värdera olika saker, men tycker ändå det är lite problematiskt att den är öppen medan den pågår så att den som röstar sist kan bli "kingmaker" genom att inte rösta utifrån vad man faktiskt tycker är bäst byggen. Tror inte det kan bli något reellt problem här (iaf för förstapriset), men hade det varit jämnare så hade det kunnat bli. En sån här omröstning fast hemlig tills alla röstat hade varit bättre tycker jag, men förstår att det är krångligt att ordna rent tekniskt.

Håller med, tillåter forumets plattform att ställningen i "riktiga" omröstningar inte kan ses förrän ett visst datum?
Annars skulle man kanske kunna lösa det genom att skicka PM till röstningsskaparen, räkningsproceduren lär bli ungefär densamma. Men man kanske inte vill ha sin inbox spammad med detta?

Citat från: Odidoma skrivet 03 December 2012 kl. 23:45
(hade kunnat satt 3p på Wineyard direkt men kände att det är en roligare match att sprida poängen)

Hade jag vetat att det skulle bli så ensidig match så hade jag gjort samma sak. Men man ska nog inte börja ändra sina poäng i efterhand, då kanske man får Etzels anka efter sig? ;)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Etzel

Det blir ju tråkigt om folk inte kan vara ärliga och rösta så som de faktiskt tycker men jag trodde faktiskt att medlemmarna här på forumet skulle kunna sköta sig. Detta röstningsförfarandet är enkelt och smidigt men om folk ska börja utnyttja det för att tänka taktiskt så kanske vi får frångå det till att rösta med pm istället. Vilket är trist för då kan man ju inte lägga till några kommentarer om varför man gillade just det bygget osv.

Vi kör på det vi har nu så ska jag utvärderar efteråt och fundera på hur vi gör till nästa gång.

Gideon

Citat från: Etzel skrivet 04 December 2012 kl. 12:36
Det blir ju tråkigt om folk inte kan vara ärliga och rösta så som de faktiskt tycker men jag trodde faktiskt att medlemmarna här på forumet skulle kunna sköta sig.
Tror inte just i detta fall att det gör så mycket, jag misstror inte folk om att taktikrösta just när det gäller en sådan här okontroversiell sak. Tänkte mer på om det är någon annan omröstning där det kanske finns mer starka åsikter och egenintressen (utan närmare jämförelse t ex: val av bitar vid gemensam beställning) där taktikröstande kan spela stor roll. Men det är nog en diskussion för en annan dag i en annan tråd.

Citat från: Etzel skrivet 04 December 2012 kl. 12:36
Vilket är trist för då kan man ju inte lägga till några kommentarer om varför man gillade just det bygget osv.
Sant i och för sig, och om man ändå kör på detta öppna röstningsförfarande kanske man till och med skulle uppmuntra till att motivera sina poäng?
Sen ger det ju onekligen också lite extra spänning att se hur rösterna trillar in, lite som melodifestivalen? :)
Flickr   Instagram

Carl T

Citat från: Gideon skrivet 04 December 2012 kl. 16:14
Sant i och för sig, och om man ändå kör på detta öppna röstningsförfarande kanske man till och med skulle uppmuntra till att motivera sina poäng?
Sen ger det ju onekligen också lite extra spänning att se hur rösterna trillar in, lite som melodifestivalen? :)

Ja, visst är det spännande. Jag har inte orkat räkna ihop poängen och det är inte helt uppenbart när man bara läser i tråden hur ställningen är nu. Jag tror att jag hamnar på fjärde plats men det återstår att se. Kul var det hur som helst att bygga något stort och att faktiskt få det färdigt.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Gideon

Citat från: Carl T skrivet 10 December 2012 kl. 08:34
Ja, visst är det spännande. Jag har inte orkat räkna ihop poängen och det är inte helt uppenbart när man bara läser i tråden hur ställningen är nu. Jag tror att jag hamnar på fjärde plats men det återstår att se. Kul var det hur som helst att bygga något stort och att faktiskt få det färdigt.
Kunde inte låta bli att räkna ihop poängen och blev lite mindre nervös, striden verkar stå kring tredjeplatsen där fyra (!) bidrag är med och slåss inom en poängs marginal. Starkt startfält alltså :)

Reserverar mig för räknefel, ta inte detta som en absolut sanning.

Edit: gjorde bilden < 800 pixlar
Flickr   Instagram